طالبان: به تعهدات توافقنامه با آمریکا پایبندیم

سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید گفت: به تعهدات توافقنامه با آمریکا پایبندیم و هیچ تهدیدی از خاک افغانستان متوجه کشور دیگری نخواهد بود.

طالبان: به تعهدات توافقنامه با آمریکا پایبندیم

ذبیح الله مجاهد به اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید واکنش نشان داد. 

مجاهد امروز جمعه 31 تیر در توئیتی نوشت:«امارت اسلامی افغانستان تمام تعهدات خود در موافقتنامه دوحه با آمریکا را انجام داده و  به کسی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه واشنگتن و متحدان این کشور استفاده کند.»

وی با تاکید بر اینکه طالبان به تمام حقوق شهروندان افغانستان متعهد است، افزود: «فضای عادی و امن برای زنان و مردان افغانستان فراهم شده و به حقوق تمام اقلیت احترام گذاشته می شود.»

این مقام ارشد طالبان اظهار داشت: «چنانچه امارت اسلامی نمی خواهد در امور سایر کشورها مداخله کند، به همین ترتیب از کشورهای دیگر نیز درخواست دارد  که در مسایل داخلی ما مداخله نکرده و به ما طرز زندگی کردن را دیکته نکنند.»

سخنگوی طالبان در حالی این اظهارات را مطرح کرده که «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری تصریح کرده است رایزنی‌ها با دولت موقت طالبان تنها بر سر آزادسازی نیمی از دارایی‌های توقیف شده افغانستان جریان دارد.

پرایس اظهار داشت گفتگوها درباره چگونگی آزادسازی نیمی از دارایی‌های بلوکه شده افغانستان توسط آمریکا جریان دارد، تا اطمینان حاصل شود این پول‌ها به سود مردم افغانستان و نه طالبان، آزاد می‌شود.

کاخ سفید اواخر بهمن ماه سال گذشته اعلام کرده بود نیمی از دارایی‌های توقیف شده افغانستان به عنوان غرامت به خانواده کشته‌شدگان ۱۱ سپتامبر پرداخت خواهد شد و نیمی دیگر از آن برای کمک به مردم افغانستان استفاده می‌گردد.

به گفته کاخ سفید تا زمان حکم دادگاه این کشور، دارایی‌های مردم افغانستان به خانواده‌های کشته‌شدگان ۱۱ سپتامبر منتقل نخواهد شد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها