رهبر انصارالله یمن: نظام سعودی حج را پیچیده کرده است

رهبر انصارالله یمن گفت: از جمله موانعی که نظام سعودی در حج ایجاد کرده است مشخص کردن تعداد بسیار محدودی از ملت‌های اسلامی برای رفتن به حج است.

رهبر انصارالله یمن: نظام سعودی حج را پیچیده کرده است

به گزارش شبکه خبری المسیره، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن در بیانیه‌ای عید قربان را به امت اسلامی و حجاج و ملت یمن تبریک گفت و تأکید کرد: حج رکنی از ارکان اسلام است. نظام عربستان سیاست‌هایی را برای کارشکنی در این مسئله در پیش می‌گیرد. نظام سعودی هزینه‌های سنگینی را روی دوش حجاج می‌گذارد و حج را به یک روند پیچیده تبدیل کرده است.

وی گفت: از جمله موانعی که نظام سعودی در حج ایجاد کرده است مشخص کردن تعداد بسیار محدودی از ملت‌های اسلامی برای رفتن به حج است. از جمله موانع دیگر منع کردن حج برای مسلمانان در برخی مواقع است همانطور که به بهانه کرونا این اتفاق افتاد. هزینه‌های سنگین حج باج خواهی از حجاج است. نظام سعودی برخی مسلمانان را به خاطر موضع سیاسی آل سعود یا موضع آمریکا و اسرائیل از حج منع می‌کند.

الحوثی گفت: نظام سعودی با گرمی و به راحتی از هیئت‌های یهود و صهیونیست‌ها برخلاف هیئت‌های مسلمانان استقبال می‌کند و برای استقبال از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ایام حج بدون احترام به این رکن عظیم از ارکان اسلام آماده می‌شود. علاوه بر رنج و مشکلاتی که مسلمانان درباره حج می‌کشند تهدید اسرائیل علیه مسجد الاقصی با رسوا شدن ائتلاف نظام‌های عربی با اسرائیل ادامه دارد.

وی گفت: عید قربان مناسبت بزرگی برای تثبیت آرمان‌های اسلامی و استقامت در برابر حق و آمادگی برای فداکاری در راه خداست. عید قربان مناسبتی برای تقویت پیوندهای دوستی میان مؤمنین و کمک به فقرا است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    شما را راه بده که بمب گذاری بکنید حجاج را بکشید معلومه شما را راه نمیدهد حرامتان باد پول مفت مردم ایران

  • ناشناس
    0

    همانجا عبادت و حج به جای بیار و مطمعن باش خدا هم قبول می کند، تمام کاینات متعلق به خدا هستند و هیچ مکانی بر مکان دیگربی برتری و شرافت ندار. فقط عبادت خالصانه و خضوع در برابر خالق یکتا مهم است که این کار را می توان در سراسر گیتی انجام داد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها