زلنسکی: جنگ اوکراین باید تا زمستان به پایان برسد

رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر با تأکید بر لزوم عرضه سامانه‌های دفاع موشکی غرب به کی‌یف گفت که با این سامانه‌ها جنگ اوکراین باید تا زمستان امسال به پایان رسد.

زلنسکی: جنگ اوکراین باید تا زمستان به پایان برسد

«ولودیمیر زلنسکی» امروز (دوشنبه) در سخنرانی ویدئویی برای اجلاس هفت کشور اقتصادی جهان معروف به گروه هفت (G7) با تأکید بر لزوم عرضه سامانه‌های دفاع موشکی به اوکراین برای مقابله با روسیه تصریح کرد که جنگ اوکراین باید تا زمستان امسال به پایان برسد.

زلنسکی در حالی چنین اظهاراتی را مطرح کرده است که صبح امروز، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از برخی منابع گزارش کرد که احتمالاً ایالات متحده طی روزهای آینده رسماً اعلام می‌کند که یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته ضدهوایی در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

یک منبع آگاه روز گذشته (یکشنبه) به خبرگزاری رویترز گفته است که ایالات متحده احتمالاً در هفته جاری خرید یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته میان‌برد تا دوربرد سطح به هوا برای اوکراین را اعلام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این منبع در ادامه افزود که احتمال دارد واشنگتن دیگر کمک‌های امنیتی را برای اوکراین اعلام کند که شامل مهمات توپخانه‌ای بیشتر و سامانه‌های راداری به منظور رفع نیازهای ارتش اوکراین می‌شود.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف گزارش کرد، رئیس جمهور اوکراین به اجلاس G7 گفت که شرایط آب و هوای سرد، مقاومت نیروهای او را در برابر نیروهای روسیه دشوارتر می‌کند.

طبق این گزارش، وی با اشاره به این مورد از کشورهای غربی خواست تا قبل از از شروع زمستان، تلاش زیادی برای پایان دادن به جنگ با روسیه صورت دهند.

دیلی‌تلگراف ادامه داد که در حال حاضر درگیری‌ها در شهرهای شرقی و اطراف بنادر در جنوب اوکراین متمرکز است؛ محلی که اوکراین مدعی است صادرات غلات به دست نیروهای روسیه مسدود شده است.

زلنسکی که در اجلاس سران گروه هفت در بایرن آلمان صحبت می‌کرد، از «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و دیگر رهبران غربی خواست تا تحریم‌ها علیه روسیه را «تشدید» کنند.

بر اساس این گزارش،‌یک منبع آگاه نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که زلنسکی بر لزوم تداوم اقدامات تنبیهی «سنگین» علیه روسیه و «عدم کاهش فشارها» تأکید کرده است.

اظهارات رئیس‌جمهور اوکراین در حالی مطرح شده است که رهبران گروه هفت در جلسه خود در خصوص دور جدیدی از تحریم ها علیه صادرات روسیه، از جمله ممنوعیت واردات طلا و سقف قیمت نفت روسیه، بحث کردند.

جانسون از همتایان خود خواسته بود که تسلیم «خستگی» ناشی از جنگ در اوکراین نشوند زیرا هزینه تحریم‌ها و افزایش هزینه‌های زندگی، فشار داخلی را بر رهبران وارد می‌کند.

مقامات آمریکایی روز دوشنبه به رسانه‌ها گفتند که کشورهای گروه 7 تحریم های جدیدی را علیه صنایع دفاعی روسیه اعمال خواهند کرد.

کشورهای گروه هفت در پایان اجلاس خود در بیانیه‌ای اعلام کردند که به «کمک به اوکراین برای حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی برای دفاع از خود و برگزیدن آینده خود متعهد است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «تصمیم‌گیری درباره یک راه‌حل صلح‌آمیز فارغ از فشار یا نفوذ خارجی به خود اوکراین بستگی دارد».

سران کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، ژاپن، ایتالیا، آلمان از روز یکشنبه (۲۶ ژوئن) در نشست گروه هفت به میزبانی اولاف شولتز صدراعظم آلمان حاضر شده و بر تداوم حمایتشان از اوکراین و تشدید فشارها بر روسیه تاکید کرده‌اند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • آخه چرا
    1

    هشت سال بجنگید بعدش هم نوشیدن جام ، آخ حال میده

  • ممد
    2

    عجیبه واقعا، این بشر داره اکراین رو به خاطر غرب نابود می کنه، واقعا مردم اکراین نمی فهمن چه اتفاقی داره میوفته؟

  • ناشناس
    3

    آقای زلنسکی بازیگر، بدمخمصه ای گیر کردی، نمی فهمی بازیچه آمریکا و انگلیس شده ای. یکی دوماه صبر کن، حالا نتیجه گیری از این جنگ زوده، آمریکا که بهت سلاح می ده تا بیشتر در باتلاق جنگ بیفتی تا اواسط شهریور صبر کن آنها هم عقب خواهند کشید تو خواهی ماند و پوتین. اکراینی دیگر نخواهد بود که تو ریس جمهورش باشی.

  • ناشناس
    1

    خاک بر سرت زلنسکی چون سیاست رو با جنگ عوض کردی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها