جنگ اوکراین ۱۰۰ روزه شد

زلنسکی: یک پنجم اوکراین را روسیه "اشغال" کرده است/ ۱۲ میلیون اوکراینی در داخل این کشور آواره شده اند

رئیس جمهور اوکراین گفت که نیروهای روسیه اکنون حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین را با گذشت تقریباً ۱۰۰ روز پس از حمله این کشور، "اشغال" کرده‌اند.

 زلنسکی: یک پنجم اوکراین را روسیه "اشغال" کرده است/ ۱۲ میلیون اوکراینی در داخل این کشور آواره شده اند

به گزارش پایگاه هیل، ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی خطاب به پارلمان لوکزامبورگ گفت که نیروهای روسیه به بیش از ۳۶۰۰ "حوزه مسکونی" حمله کرده‌اند اما نیروهای اوکراینی بیش از ۱۰۰۰ مورد از آنها را پس گرفته‌اند. او بیان کرد که شعار لوکزامبورگ با مضمون "ما می‌خواهیم همان چیزی که هستیم بمانیم" همان چیزی است که اوکراین برای آن می جنگد.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، نیروهای روسیه پس از عقب نشینی از مناطق اطراف کی یف پایتخت اوکراین، حملات خود را به جنوب و شرق اوکراین متمرکز کرده‌اند و در ماه گذشته با تصرف شهر بندری ماریوپول، یک پیروزی نظامی کلیدی به دست آوردند.

زلنسکی خاطر نشان کرد که به رغم اینکه روز جمعه صد روز از مدت حمله کنونی می‌گذرد، اوکراینی‌ها سال ها از زمان ورود نیروهای روسیه به منطقه دونباس در سال ۲۰۱۴ با این کشور می‌جنگند.

او گفت که تقریباً ۱۲ میلیون اوکراینی در داخل این کشور آواره شده اند و بیش از ۵ میلیون نفر از ا زمان حمله روسیه در فوریه از این کشور گریخته اند.

وی افزود که درگیری‌ها در طول یک خط بیش از ۱۰۰۰ کیلومتری از خارکیف در شرق تا میکولایف در جنوب جریان دارند.

زلنسکی همچنین عنوان کرد، از مردم و دولت لوکزامبورگ به خاطر تسلیحاتی که به رغم قدرت نظامی نسبتاً کم‌شان به اوکراین ارائه کردند و همچنین اقدام کشورهای دیگر در اعمال فشار اقتصادی بر روسیه از طریق تحریم‌ها، تشکر می کند.

زلنسکی بیان کرد: «این یادآور زمان جنگ جهانی دوم است، زمانی که "تجاوزات" نازی ها جان کل ملت ها را تهدید می کرد. بنابراین، ما باید فشار بر روسیه را برای توقف این فاجعه و جلوگیری از چنین تهاجماتی در آینده به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.»

او گفت که انتظار دارد لوکزامبورگ به عنوان یکی از اعضای اصلی "اروپای متحد" از نامزدی اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو حمایت کند. اوکراین اولین بار در ماه اوت برای پیوستن به ناتو درخواست داد و مقامات اوکراینی برای نخستین بار در نشست مرکز دفاع سایبری ناتو در روز دوشنبه شرکت کردند.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کشورش در واقع خود را بخشی از اتحادیه اروپا می‌داند.

وی عنوان داشت: اوکراین در حال حاضر عملاً عضو اتحادیه اروپا شده است. من فکر می‌کنم اوکراین با اقدامات خود نشان می دهد که قوانین اروپایی را رعایت می کند.

زلنسکی همچنین خواستار تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه و تحویل «سلاح‌های بیشتر، سلاح‌های مدرن‌تر» شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها