قطر: دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران در دوحه برگزار می‌شود

وب سایت خبری «میدل ایست نیوز» امروز دوشنبه گزارش داد که ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران در قطر خواهد بود.

قطر: دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران در دوحه برگزار می‌شود

​منبعی آگاه در وزارت خارجه قطر به میدل‌ایست نیوز گفت که دوحه، میزبان ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران خواهد بود.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه قطر به این وب‌سایت گفت که شهر دوحه، پایتخت این کشور میزبان نشست مذاکرات هسته‌ای خواهد بود. همزمان رسانه‌های عربی به نقل از مسئول قطری نیز گزارش دادند که قطر میزبان مذاکرات رفع تحریم‌ها خواهد بود.

جوزف بوریل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان سفر خود به ایران و دیدار با مقامات کشورمان گفته بود که دور آتی مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین برگزار نخواهد شد؛ چرا که دور جدید در چارچوب 4+1 خواهد بود و احتمالا در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • در ذیل
    0

    خدایی بعد میگن قدرت اول منطقه نمیگن ترکیه و قطر و اسرائیل و عربستان چطور دارن تو منطقه نقش آفرینی می کنند این قطر لعنتی وقتی تونسته طالبان و به قدرت برگردونه قظعا میتونه مذارکات و به نتیجه برسونه، وین اتریش دیگه به شکم سیری رسیده بود

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    احتمالا این دفعه در سطح عالی سران کشورهای عضو برجام و همزمان با سفر بایدن به عربستان البته ممکن یکی یا دو زودتر از رفتن به اسرائیل به عربستان انجام که در عربستان بایدن همان برنامه ریزی و سیاست قبلی جهت نشست در سطح سران کشورهای عربی در عربستان سعودی شرکت و هیچ دیدار دو جانبه بین بایدن و محمد بن سلمان احتمالا انجام نگیرد و حتی ممکن است سفر به عربستان با تعویق انجام شود.چون اگر برجام امضا و انجام شود بایدن اجبار به داشتن جلسه دو جانبه را با محمد بن سلمان را ندارد زیرا مشکل ورود نفت توسط جمهوری اسلامی ایران به بازارهای مصرف مثل اورپا و آمریکا هموار خواهد شد.
    با توجه به انتخاب قطر بر همین است که سران کشور ایران و آمریکا برجام را با حضور امیر قطر امضا و جرقه برای ارتباطات سیاسی در آینده از همین زمان بخورد.امیدواریم مشکلات حل و فصل و آمریکا در این زمان عاقل تر از دفعات قبل عمل کند.

  • مهدی
    1

    قطر نقش کلیدی در مذاکرات برجام ایفا می کند و احتمال توافق در دوحه بسیار زیاد است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها