واشنگتن تحریم علیه یکی از نزدیکان مادورو را لغو کرد

ایالات متحده یکی از خویشاوندان رئیس جمهوری ونزوئلا را پس از آن از فهرست تحریم‌ها حذف کرد که واشنگتن اعلام کرد اقداماتی را برای ترغیب گفت‌وگو بین دولت کاراکاس و اپوزیسیون ونزوئلا انجام داده است.

واشنگتن تحریم علیه یکی از نزدیکان مادورو را لغو کرد

به گزارش شبکه خبری الجزیره، وزارت خزانه‌داری آمریکا تایید کرد که اسم "کارلوس اریک مالپیکا فلورس"، از خویشاوندان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و خزانه‌دار سابق دولت وی را از فهرست تحریم‌هایش حذف کرده است؛ اسم وی در سال ۲۰۱۷ به اتهام تضعیف دموکراسی در این فهرست قرار گرفته بود.

وزیر خزانه‌داری سابق دولت مادورو پیشتر سمت ارشدی را در کمپانی نفت و گاز ملی ونزوئلا "PDVS" (پترولئوس دی ونزوئلا) بر عهده داشت و از بستگان همسر مادورو محسوب می‌شود.

این اقدام در پی دیدار بین یک هیات از مقام‌های ارشد دولت واشنگتن و مادورو در کاراکاس در مارس ۲۰۲۲ انجام شد که تلاشی برای از سرگیری مذاکرات بین دولت و اپوزیسیون ونزوئلا محسوب می‌شود.

ماه گذشته میلادی نیز دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهوری ایالات متحده برخی از تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا را به عنوان بخشی از تلاش برای ترغیب دولت این کشور به مذاکره لغو کرد. دو تن از مقام‌های ارشد دولت واشنگتن نیز به آسوشیتدپرس در آن زمان گفتند که کارلوس اریک مالپیکا فلورس از فهرست تحریم‌ها خارج خواهد شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اخیرا گفته بود که بر این باور است مذاکرات به زودی در مکزیکوسیتی بین دولت و اپوزیسیون ونزوئلا به ریاست خوان گوآیدو، رهبر آن از سر گرفته می‌شود و اگر مادورو سازش کند، تحریم‌های بیشتری برداشته خواهد شد.

واشنگتن همچنین مادورو را به همراه روسای جمهوری نیکاراگوئه و کوبا از اجلاس اخیر قاره آمریکا کنار گذاشت که انتقاد سایر رهبران منطقه را برانگیخت.

تحلیلگران همچنین خاطرنشان کردند که تلاش بایدن برای رسیدگی به مهاجرت در قاره آمریکا می‌تواند با حذف ونزوئلا از این مذاکرات، پیچیده شود. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از شش میلیون نفر در سال‌های اخیر در بحبوحه افزایش خشونت، فقر و بحران اجتماعی-اقتصادی مخرب، ونزوئلا را ترک کرده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها