نشست گروه تماس عربی درباره تحولات اوکراین

وزرای خارجه هفت کشور عربی به همراه دبیرکل اتحادیه عرب تحولات اوکراین و تاثیر آن بر امنیت غذایی و انرژی را بررسی کردند.

نشست گروه تماس عربی درباره تحولات اوکراین

به گزارش صدی البلد، این نشست روز یکشنبه با حضور وزرای خارجه هفت کشور مصر، عراق، عربستان، اردن، امارات، الجزائر و سودان و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب برگزار شد.

این نشست در قالب ویدئو کنفرانس و درباره آخرین تحولات بحران اوکراین و ادامه نقش‌ دیپلماتیک کشورهای عربی برای رسیدن به راه حلی مسالمت‌آمیز برای این بحران برگزار شد.

حاضران در این نشست همچنین در خصوص اقدامات لازم برای کاهش تاثیر پیامدهای این بحران بر کشورهای عربی به ویژه در حوزه‌های امنیت غذایی و انرژی گفت‌وگو کردند.

این دیدار مجازی در راستای سفر برخی وزاری خارجه کشورهای عربی طی آوریل به مسکو و تماس‌ها با وزاری خارجه روسیه و اوکراین انجام شد.

فواد حسین، وزیر خارجه عراق در نشست وزرای خارجه کشورهای گروه تماس عربی، این کشورها را به ایجاد مسیری برای انجام گفت‌وگو با هدف مهار پیامدهای جنگ اوکراین فراخواند.

وی گفت که تشکیل گروه تماس بر اساس آگاهی از خطرات و پیامدهای جنگ اوکراین و تاثیر آن بر شرایط کلی جهان به ویژه در زمینه‌های انرژی و امنیت غذایی صورت گرفت.

حسین افزود که با افزایش قیمت انرژی و کمبود غلات و مواد غذایی و تاثیر آن بر بسیاری از جوامع در خاورمیانه و شمال آفریقا، پیامدهای جنگ اوکراین بر منطقه، تاثیرگذارتر و پیچیده‌تر شده است.

اتحادیه عرب مارس گذشته، گروهی را تحت عنوان گروه تماس با حضور برخی وزرای خارجه کشورهای عربی تشکیل داد تا رایزنی‌های لازم را با طرف‌های مرتبط با بحران اوکراین انجام دهد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها