هشدار یونان به نفت‌کش‌هایش برای دوری از آب‌های نزیک ایران

در پی توقیف دو نفت‌کش یونانی در آب‌های خلیج فارس توسط ایران، آتن به نفت‌کش‌های خود و دیگر کشتی‌هایی که با پرچم آن فعالیت می‌کنند، هشدار داد از آب‌های نزدیک به ایران دوری کنند.

هشدار یونان به نفت‌کش‌هایش برای دوری از آب‌های نزیک ایران

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، یونان در پی توقیف دو فروند نفت‌کش این کشور در آب‌های خلیج فارس توسط سپاه پاسداران، به نفت‌کش‌های خود و دیگر کشتی‌هایی که با پرچم این کشور فعالیت می‌کنند، هشدار داد از آب‌های نزدیک به ایران دوری کنند.

در موقعیتی که قیمت نفت [به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه در پی حمله آن به اوکراین] در بالاترین حد خود در دهه گذشته قرار دارد، به جهت احتمال رخ دادن اقدامی که پتانسیل ثبات‌زدایی از بازارهای جهانی را  خواهد داشت، یوآنیس پلاکیوتاکیس، وزیر کشتیرانی یونان به فایننشال تایمز گفت که به کشتی‌هایی که تحت پرچم یونان هستند، «توصیه‌ای موکد» کرده است از « تمامی آب‌های تحت حاکمیت ایران» دوری کنند.

یونان یکی از بزرگترین ناوگان‌های نفتکش جهان است، به طوری که حدود یک چهارم تمامی ابرنفتکش‌های جهان زیر پرچم این کشور تردد می‌کنند.

به گفته تحلیل‌گران، صاحبان ابرنفت‌کش‌هایی که با پرچم یونان فعالیت می‌کنند و یکی از متداول‌ترین انواع ابرنفت‌کش‌هایی هستند که قابلیت حمل بیش از دو میلیون بشکه نفت را دارند، احتمالا حاضر نخواهند شد کشتی‌هایشان را در مسیرهای آبی خاورمیانه به خطر بیاندازند.

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    اگه هر جای دنیا برن باز توی مشت هستند غلت زیادی کردند حال بچشند عذابش را درود بر فداییان انقلاب سپاه عزیز خیلی مردید

  • iraj soltani
    0

    وقتی عقل نباشه جون در عذابه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها