روایت یک مقام نظامی آمریکا درباره توقیف ۲ نفتکش یونانی توسط ایران

یک رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد که به نظر می رسد دو کشتی یونانی به آبهای ساحلی ایران نزدیک شده بودند.

روایت یک مقام نظامی آمریکا درباره توقیف ۲ نفتکش یونانی توسط ایران

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست عصر جمعه به وقت محلی گزارش داد یک مقام دفاعی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، ادعا کرد که به نظر می رسد دو کشتی یونانی به آب های ساحلی ایران نزدیک شده بودند اما وارد آن نشده اند.

این رسانه آمریکایی به نقل از این مقام نظامی آمریکایی مدعی " ربوده شدن" این کشتی ها شد و افزود: این کشتی ها به آبهای ایران منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، این مقام آمریکایی همچنین گفت: این کشتی ها همچنین دستگاه های ردیاب خود را خاموش کرده بودند.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: با این حال، هیچ یک از آنها درخواست کمک اعلام نکرده بودند.

پیش  از این، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه به وقت محلی گزارش داد: نیروی دریایی آمریکا می‌گوید در حال بررسی گزارش‌ها در خصوص  توقیف دو نفتکش یونانی توسط ایران است.

 این رسانه آمریکایی مدعی شد تهران پس از تهدید به «اقدام تنبیهی» این دو کشتی یونانی را توقیف کرده است.

تیموتی هاوکینز فرمانده  ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به آسوشیتدپرس گفت که نیروی دریایی به تحقیقات خود در این زمینه  ادامه می دهد. او توضیح بیشتری نداد.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که دو فروند نفتکش یونانی در آب های خلیج فارس توسط گارد ساحلی ایران توقیف شد.

المیادین افزود:  گارد ساحلی ایران دو نفتکش یونانی «دلتا بسودن» و «پردنت اند ریور» را در سواحل بندرلنگه و عسلویه توقیف کرده است.

پیشتر نشریه لویدز لیست که در حوزه کشتیرانی فعالیت می کند هم در خبری مدعی شد که یک نفتکش یونانی در آبهای بین المللی که در حال حرکت از خلیج فارس به سمت یونان بود توسط پرسنل نظامی ایرانی توقیف شد.

این نشریه در گزارش جداگانه ای نیز به نقل از منابع خود نوشت که یک کشتی دیگر با پرچم یونان در منطقه خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی توقیف شد.

روابط عمومی کل سپاه خبر توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی در آبهای خلیج فارس را تایید کرد.

به گزارش ایرنا از سپاه نیوز ؛ روابط عمومی کل سپاه از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف در امروز ( جمعه) در خلیج فارس خبر داد .

 روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد:  نیروی دریایی سپاه امروز (جمعه)  ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    9

    توقیف دو نفتکش یونانی در آبهای بین المللی خلیج فارس به دلیل مقابله به مثل بوده است نه تخلف از مقررات بین المللی! اگر هم تخلفی بابت خاموش کردن ردیاب نفتکش صورت گرفته، ایران مرجع صالح رسیدگی به تخلفات بین المللی نیست! ما پلیس دریایی بین المللی نیستیم که بخواهیم با تخلفات احتمالی شناور های آبی سطحی و زیر سطحی آبراههای بین المللی مقابله کنیم!

  • ناشناس
    2

    درسته ما پلیس دریایی نیستیم ولی باید بدانیم هر کشوری در جهت مقابله با تهدیداتی که تحت پوشش مثلا برخی تخلفات در نزدیکی ابهای سرزمینی ان صورت میگیرد باید مشکوک شده و مقابله به مثل کند.منطقه خلیج فارس در این روزها خیلی حساس است و باید هر کشوری بداند که این مباحث امنیتی همه جا هست.الان در دریای سیاه هم وضع به همین منوال است.

  • ناشناس
    4

    دمشون گرم ممنون خسته نباشيد

  • omid
    2

    واقعا اشگ شوق ریختم باید این کار انجام میشد والا یونان گرسنه و بقیه پرو تر میشدند.هیج کشوری جرات این کاررو نداشت

  • زیراهی
    2

    نفتکش گرفتید پهپاد زدید چه شد! ملت گشنه و بدبخت کردید

  • kambiz
    0

    دمتون گرم. اگر امروز کوتاه بیاییم فردا جیبوتی هم با اشاره امریکا کشتی ما را می دزده. پس فردا هم گینه بیسائو.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها