راهپیمایی اسرائیلی پرچم، جنگی جدید را در فلسطین رقم خواهد زد؟

کابینه اسرائیل مصمم است راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی را طبق روال معمول سازماندهی کند و تغییری در روند برگزاری آن ایجاد نشده است.

 راهپیمایی اسرائیلی پرچم، جنگی جدید را در فلسطین رقم خواهد زد؟

این گفته نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم اسرائیل است که گرچه مدعی شد مسیر این راهپیمایی به سمت مسجدالاقصی نخواهد بود اما تصور نمی‌شود این اظهارات در روند بحرانی‌تر شدن اوضاع تاثیر چندانی داشته باشد.

به اعتقاد کارشناسان، با وجود ادعاهای بنت، امروز اسرائیل بیش از هر زمان دیگری در آستانه یک بحران بزرگ است، بنت که با آرای راست‌گرایان افراطی به کنست و با همراهی چپ‌گرایان مخالف نتانیاهو راهی کابینه شده امروز در نقطه تضاد بزرگی ایستاده است و نه چپ‌گرایان از کابینه‌اش راضی هستند و نه راست‌گرایان افراطی بابت آرایی که به او دادند احساس خوشحالی می‌کنند.

نفتالی بنت که در غائله ذبح قربانی در مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان بازی دو سر باختی را تجربه کرده این بار می‌خواهد کاری برای بازگرداندن وجهه و به تعبیری محبوبیت خود در میان جامعه صهیونیست‌های افراطی انجام دهد و محبوبیت خود را مجدداً از طریق راهپیمایی پرچم بازیابد.

صهیونیست‌ها از سه دهه پیش با راه‌اندازی این مراسم سعی می‌کنند به حاکمیت خود بر قدس و تبدیل شدن آن به پایتخت ابدی رژیم‌شان مشروعیت ببخشند.

در این میان بنت هم می‌کوشد تا این‌طور وانمود کند که هیچ امتیازی به مقاومت فلسطینی نخواهد بخشید و با برگزاری راهپیمایی قدرت خود را به رخ همگان بکشد.

این در حالی است که مقاومت مدت‌هاست راهبرد اسرائیل را در تفکیک تعامل با جبهه‌ها با شکست مواجه کرده و با تحقق راهبرد یکپارچگی جبهه مقاومت، اسرائیل چالش بزرگ‌تری نسبت به گذشته پیدا کرده است.

درباره اینکه روز یکشنبه چه اتفاقی خواهد افتاد و اسرائیل تا چه حد در تصمیم خود مبنی بر هتک حرمت مجدد مسجدالاقصی پافشاری می‌کند و مقاومت تا چه میزان و در چه حدی پاسخ این تعدی را خواهد داد، پیش‌بینی‌های مختلفی وجود دارد، اما آنچه مشخص است، در صورت برگزاری این راهپیمایی تحریک‌آمیز و واکنش مقاومت در غزه به این مراسم، نه تنها شرایط جنگ پیش رو بلکه شرایط کل منطقه خاورمیانه با روز قبل از آن تفاوت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد.

منبع: اعتمادآنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها