ماجرای دختر فلسطینی که سپر انسانی نظامیان اسرائیلی شد

یک سازمان حقوق بشری در سرزمین های اشغالی، ماجرای تکان دهنده استفاده نظامیان اسرائیلی از یک دختر فلسطینی را به عنوان سپر انسانی، به رسانه ها کشاند؛ دختر بچه ای که حدود دو ساعت به زور در میانه تبادل آتش نشانده شد.

ماجرای دختر فلسطینی که سپر انسانی نظامیان اسرائیلی شد

این سازمان اعلام کرد: نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به شهر جنین در شمال کرانه باختری یک دختر فلسطینی را به عنوان سپر انسانی در مقابل خودروی نظامی قرار دادند.

به گزارش آناتولی "تشکل دفاع از حقوق  کودکان بین‌المللی شاخه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی روز ۱۳ ماه جاری میلادی هنگام یورش به اردوگاه جنین از " عهد مرعب " دختر ۱۶ ساله فلسطینی به عنوان سپر انسانی مقابل خودروی نظامیان اسرائیلی استفاده کرده است.

این تشکل اضافه کرد: دخترک حدود دو ساعت در میان تبادل شدید آتش بین سربازان و مردان مسلح فلسطینی به عنوان سپر انسانی مورد استفاده صهیونیستها قرار گرفت.

ماجرا از زبان دخترک فلسطینی

مرعب در این باره به تشکل دفاع از حقوق کودکان گفت: حدود ساعت شش صبح همان روز من و اعضای خانواده ام با صدای انفجارهای شدید در نزدیکی خانه مان از خواب بیدار شدیم و شنیدیم که کسی با صدای بلند فریاد می زند :محمود

(برادر ۲۰ ساله ام) خودت را تسلیم کن، لذا متوجه شدیم نظامیان صهیونیستی برای بازداشت برادرم آمده اند .

سپس یکی از سربازان از همه ما خواست که خانه را ترک کنیم که من به همراه پدر، مادر و دو برادرم بیرون رفتیم ،در حالی که برادرم محمود داخل خانه ماند . وقتی از خانه بیرون رفتیم سربازان اسرائیلی یا خودروهای نظامی آنها را ندیدیم ، اما یکی از سربازان با صدای بلند از ما خواست که جلوتر برویم  و وارد حیاط یکی از خانه های روبروی خانه مان شویم، ما هم همین کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: به محض رسیدن، سربازان پدرم را بازرسی کردند و به او دستبند زدند، سپس یکی از سربازان از مادرم خواست که ما را تا انتهای خیابان مجاور منزلمان که حدود ۱۰۰ متر فاصله دارد، ببرد. وقتی به آنجا رسیدیم، یک جیپ نظامی اسرائیلی ایستاده بود، سربازان از ما خواستند که در مقابل خانه های همسایه روی زمین بنشینیم.

 بعد از حدود نیم ساعت یک جیپ نظامی اسرائیلی به محل رسید و سربازان مادرم را با خود به داخل بردند و رفتند و من در میان سربازان اشغالگر تنها ماندم که  ترس و وحشت بسیاری بر من مستولی شد.

وی افزود: حدود ساعت هشت صبح تیراندازی شدیدی از سوی افراد مسلح به سمت جیپ نظامی که نزدیک آن نشسته بودم شروع شد، ولی سربازان سریع مرا گرفتند و از من خواستند که جلوی جیپ که زیر آتش بود بایستم سپس خودشان سوار جیپ شدند."

مرعب می گوید: "گلوله ها از بالای سرم می گذشتند بنابراین از سربازان خواستم به من اجازه دهند از آنجا دور شوم که یکی از آنها سر خود را از جیپ بیرون کرد و به زبان عربی پاسخ داد: همان جا که هستی بمان و تکان نخور، تو تروریست هستی، سر جای خودت بمان تا با برادرت محمود وداع کنی.

دخترک ادامه اد: در زیر بارش شدید گلوله سعی کردم سرم را پایین بیاورم ولی یکی از آن سربازان فریاد زد: "سرت رو پایین نیار ...سرت بالا باشه "

وی افزود: حدود دو ساعت همینطور گذشت ، و من جلوی خودروی نظامی آنها ایستاده بودم ، دیگر از ترس و وحشت توان ایستادن نداشتم بنابراین از آن نقطه به سمت درختی که نزدیک بود فرار کردم و بی رمق زیرآن درخت روی زمین نشستم.

یکی از سربازان که مرا دید باز فریاد زد برگرد سرجات ، ولی من دیگر توانی نداشتم و به او پاسخی ندادم.

این نخستین بار نیست که سربازان رژیم اسراییل از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند . سپر قرار دادن کودکان توسط صهیونیست‌ها دختر و پسر نمی‌شناسد و بارها پسران و دختران کم سن و سال این جنایت رژیم کودک کش را تجربه کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون چندین  بار به شهر جنین و اردوگاه فلسطینیان در آن یورش برده و ۲۲ فلسطینی را به شهادت رسانده و تعدادی دیگر را دستگیر کرده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    3

    عجب دختر بچه قد بلندی

  • ناشناس
    0

    اون تصویرکه کودک نیست وجیپ ه‍م وجودنداشت لاعقل تصویر درست نداشتین نمی گذاشتین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها