روسیه درباره خطر واقعی جنگ جهانی سوم هشدار داد

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به آن که مذاکرات صلح با اوکراین ادامه خواهد یافت، هشدار داد که خطر واقعی جنگ جهانی سوم وجود دارد.

روسیه درباره خطر واقعی جنگ جهانی سوم هشدار داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف در گفت و گو با خبرگزاری های روسی از رویکرد کی یف در قبال مذاکرات انتقاد کرد و گفت: حسن نیت محدودیت هایی دارد اما اگر متقابل نباشد به روند مذاکرات کمکی نمی کند.

رییس دستگاه امور خارجی روسیه در ادامه افزود: اما ما به مذاکره با تیمی که توسط زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) فرستاده شده است، ادامه می دهیم و این تماس ها ادامه خواهد داشت.

لاوروف همچنین زلنسکی بازیگر سابق را به تظاهر به مذاکره متهم کرد و گفت وی بازیگر خوبی است اما اگر با دقت نگاه کنید و آنچه را که می گوید بخوانید، هزاران تناقض پیدا خواهید کرد.

با ورود به دومین ماه درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین و ادامه تلفات از هر دو طرف، دیمیتری پولیانسکی معاون اول سفیر روسیه در سازمان ملل روز دوشنبه به رسانه‌ها گفت: روسیه در حال حاضر معتقد نیست که امکان آتش بس در اوکراین وجود دارد، زیرا کی یف از کریدورهای بشردوستانه استفاده  نمی‌کند.

وی ادامه داد: روسیه برای آتش بس با مقامات اوکراین تماس گرفته و کریدورهای بشردوستانه توسط دولت روسیه باز شده است ولی از سوی اوکراین مورد استقبال قرار نگرفته است.

رئیس جمهور روسیه، ولادمیر پوتین، در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، پس از درخواست رهبران دو جمهوری دونباس، عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. او گفت که مسکو هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تنها هدفش اطمینان از غیرنظامی شدن این کشور است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • مش جمعه
    2

    از جنگ جهانی خبری نیست زیرا هیچ کشوری غیر از ایران حامی روسیه نیست.اگر دیکتاتور پوتین از سلاح اتمی است کمتر از دو ساعت کشورهای غربی شهرهای روسیه را با خاک یکسان خواهند کرد.این دیکتاتورها هستند که در این مواقع خودشان را به دیوانگی میزنند.

  • علی
    0

    به یک کشور دیگرحمله کردید اینهمه ادم بیگناه کشتید اینهمه ویرانی به بار اوردید. هیچ جای دفاعی برای تجاوز شما وجود ندارد جز از طرف مزدورانتان یا ادمهای بی وجدان بی شرف سبک مغز.

  • ناشناس
    0

    جنگ جهانی رخ نخواهد داد بلکه اگر خدای ناکرده جنگی اتفاق بیافتد جنگ روسیه و کشورهای هم پیمان او با جهان غرب خواهد بود و منجر به شکست کامل روسیه و کشورهای هم پیمان او و قسمتی از جهان غرب خواهد شد. پس از خاتمه این جنگ نه چندان بلند مدت و نسبتاً کوتاه، تغییرات مهمی در ساختار شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد ایجاد خواهد شد.

  • سامان بیگ
    0

    کدوم جنگ جهانی؟روسیه حریف یه اوکراین خشک و خالی با داشتن یه رئیس جمهور معمولی نشد.چجور میخاد با قدرت های جهانی سرشاخ بشه.جمهوری آذربایجان در جنگ قفقاز ،ارمنستان را ترکاند که متحد روس ها بود و کاری از پوتین برنیامد.ترکیه در سوریه جنگنده روس رو ساقط کرد و بهپاد بیرقدار ترکیه به تنهایی روس ها رو زمینگیر کرده و بزرگترین ناو جنگی مسکو را غرق کرد و روسیه نتونست جیک بزنه. در صورت بروز هر جنگ جهانی حتی چین هم متحد روسیه نیست و بنوعی روسیه یه مهره سوخته و از پیش بازنده هست.تسلیحات و ماشین جنگی روس ها همه مربوط به جنگ دوم جهانی و متعلق به شوروی عهد بوقی هست.روسیه حتی بعیده بتونه با افغانستان به رهبری طالبان وارد جنگ و پیروز میدان بشه.استفاده از سلاح اتمی هم جدا از مخالفت افکار عمومی و فرمانده هان ارتش روسیه.توسط قدرت های اتمی جهان با واکنش سریع و ویران کننده مواجهه خواهد شد همین الان بواسطه تحریم های سنگین و فلج کننده غرب روسیه به سه قرن قبل برگشته و بزودی گند کار در میاد. .

  • محمد
    0

    مردم و عاقلانی دنیا باید امثال پوتین را به خاک سیاه بنشانند .

  • زلنسکی
    0

    پوتین باید اونی که خورده باید تا آخر بخورد راهی جز این ندارد.

  • نظرگو
    0

    بله، اگر اتفاق بیفتد کشور شما به عنوان شروع کننده آن به فنا ها...

  • مارشال سردار
    1

    روسیه و ایران یکطرف بقیه جهان هم طرف دیگر

  • ناصر وطنی
    2

    روسیه فقط کره شمالی رو جذب کنه برای کل دنیا بسه

  • سارا
    0

    عاقبت این پوتین هم مثل صدام است عاقبت جنایتکاران همینه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها