کره شمالی: به توسعه روابط خود با روسیه ادامه خواهیم داد

وزارت خارجه کره شمالی امروز یکشنبه متعهد شد که به گسترش و توسعه روابط خود با روسیه ادامه خواهد داد.

کره شمالی: به توسعه روابط خود با روسیه ادامه خواهیم داد

به گفته این وزارتخانه بر اساس توافق حاصل شده در نشست تاریخی سران کره شمالی و روسیه، گسترش و توسعه روابط دوستانه و همکاری با روسیه -همسایه و دوست ما -در همه زمینه ها، موضع ثابت دولت کره شمالی است.

این وزارتخانه بار دیگر بر اهمیت حمایت دوجانبه میان کشور‌ها به منظور تامین صلح و امنیت در منطقه و برقراری نظم بین المللی مبتنی بر عدالت تاکید کرد.

سال گذشته بود که رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پیام‌هایی را به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز آزادی کره از سلطه استعمار ژاپن در سال‌های ۱۹۴۵ رد و بدل کردند.

 این دو مقام در پیام‌های خود بر تحکیم روابط دوستانه بین کشور‌های خود تأکید کردند و قول دادند همکاری‌های دوجانبه خود را افزایش دهند.

کیم در پیامی که به پوتین ارسال کرد، بر تحکیم  روابط استراتژیک دو کشور تاکید کرد و گفت: روابط دوستانه‌ای که بین دو کشور در مبارزه با دشمن مشترک ایجاد شده، نسل به نسل ادامه خواهد داشت.

پیشتر، پس از آنکه پیونگ یانگ یک آزمایش موشکی انجام داد، آمریکا تحریم‌هایی را علیه ۶ شهروند کره شمالی و یک فرد روسی و یک نهاد روسی که ادعا شده مسئول خرید تجهیزات برای برنامه تسلیحاتی کره شمالی بوده اند، اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده بود این اقدام در راستای تلاش‌های آمریکا برای جلوگیری از توسعه سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی و برنامه موشک‌های بالستیک صورت پذیرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها