رقیب ماکرون به اختلاس متهم شد

نماینده حزب دست راستی افراطی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و اطرافیانش از سوی اتحادیه اروپا به اختلاس متهم شدند.

رقیب ماکرون به اختلاس متهم شد

«مارین لوپِن»، رقیب رئیس جمهور فرانسه در انتخابات پیش رو، از سوی اتحادیه اروپا به دست داشتن در اختلاسی ۶۲۰ هزار یورویی متهم شد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، دفتر مبارزه با فساد مالی اتحادیه اروپا در گزارشی ۱۱۶ صفحه‌ای، او و شماری از اعضای حزب دست راستی «جبهه ملی فرانسه» از جمله پدرش را به اختلاس متهم کرده است.

طبق این گزارش، لوپن و هم‌حزبی‌های او هنگام عضویت در پارلمان اروپا، مبلغی معادل ۶۲۰ هزار یورو را صرف مصارف حزبی کرده‌اند. در این میان لوپن شخصاً به اختلاس ۱۳۷ هزار یورویی متهم شده است.

بحث استفاده لوپن از وجوه عمومی اتحادیه اروپا برای مصارف شخصی و حزبی از سال ۲۰۱۸ مطرح بوده اما انتشار این گزارش که یک هفته قبل از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رخ داده می‌تواند بر کارزار انتخاباتی او اثرگذار باشد.

وکیل این سیاست‌مدار راست افراطی با رد این اتهامات گفت:‌ «مارین لوپن به این [اتهام] اعتراض دارد. او معترض است که به جزئیات این گزارش دسترسی ندارد».

پیش از دور دوم انتخابات که قرار است رقابتی بین «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فعلی و لوپن در ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) باشد، هزاران نفر در تظاهرات ضد فاشیستی و ضد نژادپرستی روز شنبه در ده‌ها شهر در سراسر فرانسه شرکت کردند که بزرگترین آن در پایتخت برگزار شد. گفتنی است ماکرون در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به عهده دارد.

 هدف اصلی تظاهرکنندگان نشان دادن مخالفت خود با لوپن بود که چپ‌گراها او را یک سیاستمدار راست افراطی می‌دانند. با این حال، بسیاری از مخالفان لوپن از دورنمای یک دوره دیگر ریاست‌جمهوری ماکرون هم خشنود نیستند. در واقع شعار اصلی این راهپیمایی «نه ماکرون، نه لوپن» بود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها