نتایج یک نظرسنجی نشان داد

مکرون برنده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است

نتایج یک نظرسنجی مربوط به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نشان داد که امانوئل ماکرون در این انتخابات، رقیبش مارین لوپن را شکست می‌دهد اما این نامزد جناح راست افراطی فرانسه با افزایش اقبال به خودش نیز مواجه شده است.

مکرون برنده انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج نظرسنجی انجام شده برای نشریه لوموند فرانسه نشان داد، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی فرانسه که برای اواخر ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شده، مارین لوپن را شکست خواهد داد اما این نظرسنجی در عین حال نشان داد که لوپن در هفته‌های اخیر با افزایش اقبال رای‌دهندگان به خودش مواجه شده است.

در این نظرسنجی مشخص شد، ماکرون در دور اول این انتخابات که برای تاریخ ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) در نظر گرفته شده، با کسب ۲۶.۵ درصد آرا به پیروزی دست یافته و مارین لوپن با به دست آوردن ۲۱.۵ درصد رای در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. در نظرسنجی مشابهی که در بازه ۲۱-۲۴ مارس برگزار شده بود، ماکرون ۲۸ درصد و لوپن ۱۷.۵ درصد آرا را کسب کرده بودند.

طبق نظرسنجی جدید، ماکرون نهایتا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که برای ۲۴ آوریل در نظر گرفته شده، با کسب ۵۴ درصد رای در مقابل ۴۶ درصد رای رقیبش لوپن، به پیروزی می‌رسد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها