بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

دیدار زلنسکی با نخست‌وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی در کی‌یف/ بایدن از کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد/ چین: اگر از عملیات روسیه خبر داشتیم، مانع از جنگ می‌شدیم

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد بیست و یکمین روز خود شده و با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد.

دیدار زلنسکی با نخست‌وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی در کی‌یف/ بایدن از کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد/  چین: اگر از عملیات روسیه خبر داشتیم، مانع از جنگ می‌شدیم

به گزارش خبرفوری، بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین می گذرد و هر لحظه تحولات و خبرهای جدیدی در خصوص این بحران منتشر می شود که سعی داریم در این بسته خبری تجمیعی از این خبرها را بروز رسانی و منتشر کنیم:

اتصال شبکه برق اوکراین به برق اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه  وزیر انرژی فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد شبکه برق اوکراین به شبکه برق اروپا وصل شد.

روسیه: اتحادیه اروپا مسئول خسارات وارده به روابط دیرینه دوجانبه با مسکو است

مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه اتحادیه اروپا را مسئول خسارات وارده به روابط دیرینه دوجانبه با مسکو دانست.

وبسایت خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد یوری فیلیپسون، مدیر بخش چهارم اروپایی وزارت امور خارجه روسیه در گفتگو با این خبرگزاری تاکید کرد که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به اهداف خود خواهد رسید و اروپا باید تاوان خسارات وارده به روابط دوجانبه با مسکو را بپردازد.

پوتین: نزدیک شدن به کی یف ربطی به قصد اشغال اوکراین ندارد

ولادمیر پوتین گفت: حضور نیروهای روسیه در نزدیکی کی یف ربطی به قصد اشغال اوکراین ندارد،  عملیات ویژه در اوکراین طبق برنامه پیش می رود.

همزمانی هشتمین سالگرد همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه با حمله روسیه به اوکراین

هشتمین سالگرد برگزاری همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه برای الحاق به روسیه با بیست و یکمین روز تهاجم نظامی این کشور به اوکراین همزمان شده است.

وضعیت شبه جزیره کریمه از جمله موضوعاتی است که اکنون در دستور کار مذاکرات بین روسیه و اوکراین قرار دارد. روسیه بر لزوم به رسمیت شناخته شدن الحاق کریمه به این کشور اصرار دارد. 

مسدود شدن وبسایت ده‌ها رسانه در روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، منابع خبری در روسیه اعلام کردند سازمان نظارت بر فعالیت رسانه های این کشور، دسترسی به وبسایت دست کم ده رسانه را مسدود کرده است.

روسیه برج تلویزیون شهر «وینیتسا» را هدف گرفت

مرکز ارتباطات دولتی اوکراین اعلام کرد که برج تلویزیون شهر «وینیتسا» واقع در مرکز این کشور، به واسطه حمله راکتی روسیه، منهدم شده است.

پیشتر برج‌های رسانه‌ای شهرهای کی‌یف، خارکیف، ویناریوکا و ریون هم هدف حملات هوایی قرار گرفته بودند.

جنگ به «زاپوریژیا» رسید

نیروهای اوکراینی می‌گویند که شهر «زاپوریژیا» در جنوب شرق این کشور، برای نخستین بار هدف حملات روسیه قرار گرفته است.

این شهر که محل اسکان پناهجویانی است که از «ماریوپل» در جنوب اوکراین فرار می‌کنند، هدف دو موشک قرار گرفت که یکی از آنها عمل نکرد.

روایت اوکراین از میزان تلفات ارتش روسیه

ارتش اوکراین شمار تلفات نظامیان روس را از آغاز جنگ ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرده است. گفته می‌شود از ۲۴ فوریه به این سو، ۴۳۰ دستگاه تانک، یک هزار و ۳۷۵ دستگاه خودرو زرهی، ۱۹۰ سامانه توپخانه ای و ۱۰۸ بالگرد ارتش روسیه منهدم شده است.

راهپیمایی در کاراکاس در حمایت از عملیات روسیه در اوکراین

سفارت روسیه در کاراکاس از تظاهرات هواداران عملیات ویژه روسیه در اوکراین در پایتخت ونزوئلا خبر داد.

به گزارش پایگاه ابنترنتی شبکه روسیاالیوم؛ سفارت روسیه در کاراکاس گزارش داد تظاهرات هواداران عملیات ویژه روسیه در اوکراین دیروز سه شنبه در پایتخت ونزوئلا برگزار شد

نبرد روس‌ها در حومه کی‌یف شدت گرفت

خبرها حاکی از آن است که امروز چهارشنبه، نبرد ارتش روسیه در حومه غربی کی‌یف تشدید شده است. صبح امروز، آتش توپخانه روسیه، ساختمانی ۱۲ طبقه در مرکز کی‌یف را هدف قرار داد- حادثه‌ای که دو مجروح در پی داشت.

آمار وزارت دفاع روسیه از انهدام تاسیسات نظامی در اوکراین

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیرو‌های مسلح روسیه ۱۲۸ تاسیسات نظامی را در اوکراین منهدم کردند که ۷ انبار سلاح و ۶۸ انبار تجهیزات نظامی را شامل می‌شود. نیرو‌های روسیه همچنین دو جنگنده اوکراینی «سوخو سو-۲۵» و «میگ-۲۹» و ۴ مارش را سرنگون کردند. از آغاز عملیات نظامی ۱۱۱ هواپیمای جنگی اوکراینی، ۶۸ بالگرد و ۱۶۰ مارش را منهدم کرده‌ایم.

 چین: اگر از عملیات روسیه خبر داشتیم، مانع از جنگ می‌شدیم

سفیر چین در آمریکا در مقاله‌ای که برای روزنامه «واشنگتن پست» نوشت، تاکید کرد که دولت پکن هیچ اطلاعی از طرح روسیه برای حمله به اوکراین نداشته است چراکه در این صورت، حتماً در راستای ممانعت از وقوع این جنگ تلاش می‌کرد.

این در حالی است که چندی پیش ادعاهایی مطرح شد مبنی بر اینکه چین از روسیه خواسته بود تا اقدام نظامی خود را به بعد از برگزاری المپیک زمستانی پکن موکول کند.

 سنای آمریکا «پوتین» را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد

سنای آمریکا در اقدامی فراحزبی که در نوع خود یکی از نادرترین صحنه‌های اتحاد میان دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بود، به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، به ارتکاب جنایت جنگی متهم شده است.

بوریس جانسون درباره بحران اوکراین با مقامات امارات و عربستان دیدار می کند

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس قرار است امروز برای بررسی جوانب مختلف تهاجم نظامی میان روسیه و اوکراین با مقامات ارشد امارات و عربستان دیدار و گفتگو کند.

گفته می شود جانسون قرار است در مورد افزایش فشارهای سیاسی و اقتصادی بر روسیه برای توقف درگیریها در اوکراین با همتایان خود از امارات و عربستان تبادل نظر کند.

سفر یک روزه جانسون به ابوظبی و ریاض بخشی از تلاشهای انگلیس برای حمایت همه جانبه از دولت اوکراین در مواجه با روسیه است. امارات و عربستان از تولید کنندگان بزرگ نفت هستند و احتمالا نخست وزیر انگلیس به دنبال آن است تا با افزایش تولید کشورهای عربی، تحریم های نفتی روسیه در بازار جبران شود.

خطوط راه‌آهن «کریمه» به «خرسون» احیا می‌شود

رئیس پارلمان کریمه از احیای خطوط ریلی خبر داد که زمانی این شبه جزیره را به اوکراین متصل می‌کرد. این شبکه ریلی که قرار است کریمه را به منطقه خرسون اوکراین وصل کند، بعد از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴، از سوی دولت کی‌یف تخریب شد.

روسیه و اوکراین روز چهارشنبه به مذاکرات ادامه می‌دهند

مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین، «میخائیل پودولیاک»، گفت که هیئت‌های روسیه و اوکراین روز چهارشنبه به گفتگوها ادامه خواهند داد.

وی گفت که هیئت‌ها با اختلافات اساسی روبرو شده‌اند، اما سازش ممکن است.

او در توئیتر گفت: «ما گفتگوها را ادامه خواهیم داد. یک روند مذاکره بسیار پیچیده و سخت که در آن اختلافات اساسی وجود دارد، اما قطعاً فرصتی برای سازش هم وجود خواهد داشت.»

بایدن از کمک ۱۳.۶ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ۱۳.۶ میلیارد دلار کمک بشردوستانه، اقتصادی و دفاعی به اوکراین ارائه می‌کند.

کمک‌های ایالات متحده به اوکراین شامل کمک‌های مالی و نظامی است، از جمله سرمایه گذاری‌هایی که برای کمک به محافظت در برابر حملات سایبری و حمایت از متحدان منطقه‌ای در برابر تهاجم بیشتر طراحی شده است.

روسیه ۱۲ شخصیت بلندپایه دولت آمریکا به ریاست بایدن را تحریم کرد

به گزارش شبکه خبری قدس، روسیه روز سه‌شنبه ۱۲ تن از شخصیت‌های ارشد دولت آمریکا به رهبری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه وی را تحریم کرد.

دیدار زلنسکی با نخست‌وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی در کی‌یف

خبرگزاری ریانووستی نوشت، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف با نخست‌وزیران لهستان، جمهوری چک و اسلوونی دیدار کرد و شمیگال، نخست‌وزیر اوکراین نیز در این دیدار حضور داشت. در این دیدار به ویژه در مورد تسلیحات و تخلیه غیرنظامیان گفت‌وگو شد.

 بایدن برای گفتگو درباره اوکراین به اروپا می‌رود

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا هفته آینده برای گفتگوی با رهبران اروپایی درباره حمله روسیه به اوکراین به اروپا سفر خواهد کرد.

گزارش سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش دهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش دوازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش چهاردهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش هفدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش هجدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین

 

راهپیمایی در کاراکاس در حمایت از عملیات روسیه در اوکراین
 

سفارت روسیه در کاراکاس از تظاهرات هواداران عملیات ویژه روسیه در اوکراین در پایتخت ونزوئلا خبر داد.
به گزارش پایگاه ابنترنتی شبکه روسیاالیوم؛ سفارت روسیه در کاراکاس گزارش داد تظاهرات هواداران عملیات ویژه روسیه در اوکراین دیروز سه شنبه در پایتخت ونزوئلا برگزار شد

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها