بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین

مشاور رئیس جمهور اوکراین: پیمان صلح اوکراین و روسیه ظرف یک تا ۲ هفته امضا می‌شود/ صندوق بین المللی پول: اقتصاد اوکراین در حال فروپاشی است/ روسیه کنترل کامل «خرسون» را به دست گرفت

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد بیستمین روز خود شده و با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد.

مشاور رئیس جمهور اوکراین: پیمان صلح اوکراین و روسیه ظرف یک تا ۲ هفته امضا می‌شود/ صندوق بین المللی پول: اقتصاد اوکراین در حال فروپاشی است/ روسیه کنترل کامل «خرسون» را به دست گرفت

به گزارش خبرفوری، بیستمین روز از حمله روسیه به اوکراین می گذرد و هر لحظه تحولات و خبرهای جدیدی در خصوص این بحران منتشر می شود که سعی داریم در این بسته خبری تجمیعی از این خبرها را بروز رسانی و منتشر کنیم:

 جزئیات بسته چهارم تحریم اروپا علیه روسیه

شورای اروپا امروز اعلام کرد که بسته چهارم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شرکت‌های دولتی، خدمات رتبه‌بندی اعتباری و همچنین سرمایه‌گذاری‌های جدید در بخش انرژی روسیه را ممنوع می کند.

این بلوک همچنین فهرست افراد مرتبط با پایگاه دفاعی و صنعتی روسیه را گسترش خواهد داد و محدودیت‌های صادراتی سخت‌ تری را بر آنها اعمال خواهد کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین: اوکراین به ناتو نمی‌پیوندد

«ولودیمیر زلنسکی» گفت اوکراین باید بداند که درهای ناتو به روی آن باز نیست. شنیده می‌شود که اوکراین به ناتو نمی پیوندد درست است باید آن را بپذیریم.ما درک می‌کنیم که عضو ناتو نیستیم و راهی را برای حفاظت مستقل از آسمان‌ها و شهروندان خود پیشنهاد داده‌ایم.97 کودک از آغاز جنگ روسیه کشته شدند. 

نیروهای روس تعداد زیادی تسلیحات خارجی در کی‌یف کشف و ضبط کردند

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای هوابرد روسیه تعداد زیادی تسلیحات خارجی را در منطقه‌ای از شهر کی‌یف پایتخت اوکراین کشف و ضبط کردند.

سازمان ملل: ۳ میلیون پناهجو از اوکراین گریخته‌اند

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرده است که بیش از سه میلیون پناهجو از اوکراین گریخته‌اند و آنطور که یونیسف اعلام کرده است بیش از 1.4 میلیون نفر از آنها کودکان هستند که از آن میان 157 هزار نفر از کودکان از کشورهایی غیر از اوکراین بوده‌اند.

 زلنسکی خطاب به سران کشورهای غربی: اگر روسیه را متوقف نکنید، شما را هم هدف می‌گیرد

زلنسکی خطاب به سران کشورهای غربی گفت: اگر ماشین جنگی روسیه را متوقف نکنید، شما را هم هدف قرار می‌دهد. ما با اتحاد و یکپارچگی با کشورهای اروپایی می‌توانیم جنگ روسیه در کشور خود را متوقف کنیم.

نیویورک تایمز: روسیه از یک «رد گم کن موشکی جدید» استفاده می‌کند

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که مقامات واشنگتن بر این باور هستند که موشک‌های بالستیکی که علیه اوکراین استفاده می‌شود، مجهز به یک وسیله جدید هستند که مانع از ردگیری و انهدام آنها در هوا می‌شود.

گفته می‌شود طول این وسیله که روی موشک‌های «اسکندر-ام» تعبیه شده، حدود ۳۰ سانتی متر است و امواجی رادیویی تولید می‌کند که رادارهای ردگیری را مختل می‌کند.

زلنسکی: به حمایت‌های نظامی بیشتری نیاز داریم

رئیس‌جمهور اوکراین: دسترسی بانک‌های روسیه باید به طور کامل از سامانه «سوئیفت» قطع شود و هرگونه تجارت با مسکو نیز متوقف شود.

روس‌ها کشورهای اروپایی را نیز هدف قرار داده‌اند. ما با اتحاد و یکپارچگی با کشورهای اروپایی می‌توانیم جنگ روسیه در کشور خود را متوقف کنیم.

 کارمند تلویزیون دولتی روی آنتن زنده شعار ضد جنگ داد و بازداشت شد

یک کارمند تلویزیون دولتی روسیه که دوشنبه بعدازظهر با دادن شعار ضد جنگ پخش زنده یک برنامه خبری را قطع کرده بود، بوسیله پلیس بازداشت شد (بیشتر بخوانید).

کی‌یف: جنگ ممکن است تا ۲ ماه آینده پایان یابد

مشاور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور اوکراین گفته جنگ در این کشور احتمالاً تا اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت) با یک توافق پایان یابد (بیشتر بخوانید).

روسیه کنترل کامل «خرسون» را به دست گرفت

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه، امروز سه شنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور به طور کامل، کنترل منطقه «خرسون» در جنوب اوکراین را به دست گرفته‌اند.

همچنین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شش فروند پهپاد «بیرقدار» TB-۲ نیروهای اوکراینی، ظرف کمتر از ۲۴ ساعت سرنگون شده‌اند.

۲ انفجار قوی «کی‌یف» پایتخت اوکراین را لرزاند

خبرها حاکی از آن است که ساعت ۵ صبح به وقت محلی، صدای دو انفجار قوی از مرکز «کی‌یف» پایتخت اوکراین شنیده شد.

4090412

 رایزنی «لاوروف» و «چاووش اوغلو» درباره بحران اوکراین

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود گفتگو کرد. رایزنی و گفتگو میان طرف‌های روسیه‌ای و ترکیه‌ای به صورت تلفنی انجام شد.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه روسیه و ترکیه در جریان این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین رایزنی کردند. لاوروف تأکید کرد که بحران اوکراین تنها زمانی پایان خواهد یافت که هیچ تهدیدی از سوی کی‌یف متوجه روسیه نباشد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌گوید برای توقف درگیری در اوکراین، با مقامات چین و هند در ارتباط است

روسیه: وضعیت در نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین نرمال است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل وضعیت در نیروگاه‌های هسته‌ای چرنوبیل و زاپروژیا را در اختیار دارد.

ژاپن دارایی ۱۷ شخصیت روس را مسدود می‌کند

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که ژاپن تصمیم گرفته است دارایی‌های 17 فرد روس را با اعمال کنترل بر پرداخت ها و تراکنش های مالی آنها مسدود کند.

اقتصاد اوکراین در حال فروپاشی است

صندوق بین المللی پول هشدار داد هرچند دولت اوکراین هنوز کارآمد و سیستم بانکی آن همچنان پایدار است، با این حال حمله نظامی روسیه در حال فرو بردن این کشور به یک رکود بی‌سابقه است.

بنابر برآوردهای این سازمان بزرگ اقتصادی جهان، تولید ناخالص داخلی اوکراین در سال ۲۰۲۲، دستکم و با فرض خاتمه سریع درگیری، حدود ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

پیمان صلح اوکراین و روسیه ظرف یک تا ۲ هفته امضا می‌شود

اولکسی آریستوویچ، مشاور رئیس جمهور اوکراین، روز دوشنبه گفت که می‌توان در اسرع وقت به پیمان صلح بین روسیه و اوکراین دست یافت. وی خاطرنشان کرد: حداکثر ظرف یک تا دو هفته این کار انجام می‌شود.

وی افزود: من فکر می‌کنم حداکثر تا اوایل ماه می، احتمالاً باید به توافق صلح برسیم، و شاید خیلی زودتر… یا با خروج نیروها، یک یا دو هفته دیگر یک معاهده صلح منعقد خواهد شد.... یا در پایان ماه می.»

پنتاگون: تمایلی برای ارسال جنگنده به اوکراین نداریم

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» گفته است که تمایلی برای ارسال جنگنده آمریکایی به اوکراین ندارند زیرا «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه احتمالاً این اقدام را دامن زدن به تنش‌ها تلقی می‌کند.

انهدام ۱۴۵ پهپاد و ۱۳۰۰ تانک اوکراینی

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای روسیه در طی عملیات نظامی ویژه، ۱۴۵ پهپاد و ۱۳۰۰ تانک، ۱۲۴ سیستم موشک پرتاب چندگانه، ۵۰۰ قبضه توپ و بیش از هزار خودرو متعلق به ارتش اوکراین را منهدم کردند.

گزارش سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش دهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش دوازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش چهاردهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش هفدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش هجدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • سیدعلی گدا
    3

    اوکرابن! در جریان حمله روسیه و هواپیما به ایران و روسیه جفا گرد!!!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرت و پرت می نویسند ، مردم می دونن حقیقت چیه .
      روسیه توان جنگیدن با نظامیان رو نداره ، بیمارستان ها و منازل مسکونی رو بمبارون می کنه درست مثل جنایتی که در سوریه کرد .

    • من
      1

      اوکراین همانی بود که در سقوط هواپیمای اوکراینی کلی مانور داد
      حقش بود که به این روز بیفته
      دنیا دار مکافاته

  • ناشناس
    1

    عملیات ویژه هنوز ادامه دارد

  • ناشناس
    0

    اگه اسم این جنایت عظیم و اشغالگری ، عملیات ویژه است، پس اسم جنگ چگونه است؟؟؟؟!!!!. تف بر شرف پوتین و حامیان ان که بی شرمی و وقاهت را به حد اعلا رسانده اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها