روزنامه کیهان: نشانه و دلیل قاطعی برای هماهنگی بین مسکو و تل‌آویو در حمله به نیروهای ایرانی وجود ندارد

«حدود دو هفته پیش یک مقام ارشد نظامی روسیه در سفر به سوریه، به طور رسمی و رسانه‌ای رژیم اسرائیل را از اقدامات نظامی در سوریه برحذر داشت و واقعاً نشانه و دلیل قاطعی برای هماهنگی بین مسکو و تل‌آویو در حمله به نیروهای ایرانی وجود ندارد.»

روزنامه کیهان: نشانه و دلیل قاطعی برای هماهنگی بین مسکو و تل‌آویو در حمله به نیروهای ایرانی وجود ندارد

روزنامه کیهان نوشت: اقدام موشکی اسرائیل علیه نیروهای ایرانی در هفته‌ای صورت گرفت که مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به سه کشور روسیه، بحرین و ترکیه سفر داشتند.

سفر نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه یک روز پیش از حمله به نیروهای ایرانی صورت گرفته است، سفر ژنرال «اویوکوخای» رئیس‌ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به بحرین دو روز پس از حمله به نیروهای ایرانی و سفر «اسحاق هرتزوک» رئیس‌رژیم صهیونیستی به ترکیه نیز روز 18 اسفند، دو روز پس از حمله این رژیم به نیروهای ایران صورت گرفته است. 

آیا میان اقدام نظامی علیه نیروهای ایران و این سفرها رابطه‌ای وجود دارد؟ با توجه به اینکه حمله اسرائیل یک روز پس از سفر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به مسکو و دیدار با رئیس‌جمهور روسیه صورت گرفته است، بعضی گفته‌اند حتماً این اقدام با هماهنگی بین تل‌آویو و مسکو صورت گرفته است. اما این واقعیت ندارد چرا که از یک‌سو اقدامات رژیم صهیونیستی علیه سوریه و حتی علیه ایران ـ در دو نوبت ـ مسبوق به سابقه است ورژیم صهیونیستی طی ده سال گذشته حدود 200 مورد عملیات نظامی ـ به شکل‌ها و در سطوح گوناگون ـ در خاک سوریه انجام داده است. از سوی دیگر حدود دو هفته پیش یک مقام ارشد نظامی روسیه در سفر به سوریه، به طور رسمی و رسانه‌ای رژیم اسرائیل را از اقدامات نظامی در سوریه برحذر داشت و واقعاً نشانه و دلیل قاطعی برای هماهنگی بین مسکو و تل‌آویو در حمله به نیروهای ایرانی وجود ندارد. ما می‌دانیم که روسیه از سیاست قطع حضور نظامی ایران و یا کاهش تعداد نظامیان ایرانی در سوریه حمایت نکرده و آن را به زیان سوریه و روسیه می‌داند. این موضوعی است که بارها از سوی مقامات ارشد سیاسی و نظامی روسیه بر آن تأکید شده است. 

رابطه مستقیم میان اقدام ضدایرانی رژیم صهیونیستی در سوریه و سفر مقامات نظامی و سیاسی آن به دو کشور بحرین و ترکیه هم به چشم نمی‌خورد؛ چرا که این دو سفر، دو روز پس از حمله نظامی به نیروهای ایران صورت گرفته است. 

اما در اینجا یک نکته اساسی وجود دارد و آن این است که گشودن آغوش بر روی مقامات رژیمی جنایتکار که طی بیش از 75 سال گذشته منشأ اصلی اقدامات ناامن‌ساز و تروریستی در منطقه بوده است، به این رژیم در تداوم جنایات و گسترش آن جرأت می‌بخشد. از این رو ایران به طور طبیعی برقراری رابطه با رژیم جعلی اسرائیل از سوی همسایگان را نشانه مسئول بودن و حتی شرکت کردن آنها در هر اقدام ضدامنیتی اسرائیل در منطقه دانسته و کشورهای منطقه را از آن برحذر داشته و معتقد است استفاده از این نحو اقدامات و پاره‌ای ائتلاف‌سازی‌ها می‌تواند علیه نیروهای کشورهای دیگر تکرار شود. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • کیهان
    0

    بالاخره کیهان ..حسین خان .فهمیدی که روسیه از پشت خنجر می زند

  • ایران
    0

    تو فقط به فکر خیانت به منافع ملی ایران و به نفع روسیه باش. کیهان.

  • ناشناس
    0

    وقتی دفاع اسمان سوریه در اختیار روسیه است و اسراییل بی هیچ مزاحمتی نیروهای وابسته به ایران را دهها بار بمباران می کند، اگر نامش هماهنگی نیست، پس چیست؟

  • 0

    در زمان اسد تحت الحمایه روسیه یک گلوله هم از خاک سوریه به اسراییلی که بلندیهای جولان را اشغال کرده شلیک نشده ولی از آن طرف موشک و بمب است که بر سر نیروهای تحت الحمایه ایران که برای کمک به اسد آنجا هستند فرود می آید.

  • كيهان خوان
    0

    نشانه كه هيچ اصلا حمله اى صورت نگرفته اشتباه ميكنيد روسيه واسرائيل دوستان هستند وباهم تبانى ندارند كه به نيروهاى ايران حمله كنند اين بارها در حملات به نيروهاى ايران. نشان داده شده است

    نظرات شما -
    • 0

      روسیه و این کارها؟؟؟ استغفرالله،ان بعض ظن اثم. گمان بد به برادر خودت نبر که گناهی عظیم است.(بحارالشریعتمداری الانوار، جلد 43 ، ویژه النوروزی اول).

  • ناشناس
    0

    هی برای روسیه ماله بکشید.مطمئن باشید تقی به توق بخوره شریعتمداری اولین نفره که مثل سعید الصحاف معاون صدام ظرف دو ساعت سر یکی از مرزهای کشورهای همسایه مشاهده خواهد شد.

  • ناشناس
    0

    اووو که هچ!!!!!!!!!! میگن قراره به کاترین شکدم وام چندقلوزایی بدن. جواب سونوگرافی توی نیمه پنهان کیهان پیدا شده.

  • ناشناس
    0

    تو که خودت نشانه ودلیل ومستند سازی اگه لازم شد بساز .

  • اذرپیرا
    0

    یاوه گو تر از این شریعتمداری وکیهان وجود ندارد ثابت شده است که اینها هر چه را که دروغ بدانند قطعا راست وانچه را که راست پندارند قطعا دروغ است!!!!!

  • محسن
    0

    یادمه برای انتخابات 88 دو تا امریکایی و انگلیسی آمدند به ایران و با اصلاح طلب ها نشست داشتند ..مثل تیموتی اش..کل جریان اصلاحات رو همین آقا تا سالها به همین جور دلایل میگه جریان امریکایی است و بقیه ماجرای ناخوشایند 88 هم یه دلیلش حاصل همین جور تهمت ها بود که پیش اومد.. حالا طرف اسرائیلیه امروز رفته فرداش با طیب خاطر حمله کرده..حالا ایشون ببخشید با یه تحلیل مفلوکانه به استناد به حرف فلان مقام نظامی روسیه یا مخلوط کردن این سفر با سفر بعدیش به ترکیه.. میگوید که اصلا هیچچچچ نشانه ای نیست..خود همین سفر نشانه است.. نیست؟ نمیدونم..البته خب انصافا توقع از روسیه برای دفاع از ما در سوریه و درگیری نظامی با اسرائیل هم خیلی توقع رویا پردازانه ای هست..البته من هم فک کنم یه کم دیگه دارم بیشتر از حد دهنم حرف میزنم:)ولی من فک میکنم خودمون از خودمون دفاع کنیم ( مثل حمله موشکی امروز ) بهتره ..تا اینکه توجیه گر خنثی بودن عامدانه روسیه در قبال حملات اسرائیل به نیروهامون در سوریه باشیم..

  • حاج س طوسی
    0

    حسین خان گویا حالت خوب نیست. اسرائیل تا قبل ازین حمله با اربابت پوتین هماهنگی داشته که اکنون هم دارد.به اطلاع شما می رساند که از خواب خرگوشی بیدار شو.اسرائیل کاری به دولت سوریه ندارد.هدفشان نیروهای ایرانی هست.بدبخت کمی بفکر مظلومیت خوزستان و بوشهر و کردستان و سیستان و بلوچستان باش.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها