وداع تلخ پناهندگان اوکراینی با اعضای خانواده/ عکس

مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله اوکراینی اجازه خروج ندارند و از آن‌ها خواسته شده در اوکراین بمانند و بجنگند، زیرا روسیه به حملات خود به شهر‌های بزرگ ادامه می‌دهد.

 وداع تلخ پناهندگان اوکراینی با اعضای خانواده/ عکس

سازمان ملل تخمین می‌زند که از زمان آغاز تهاجم روسیه در ۱۲ روز پیش، بیش از ۱.۷ میلیون نفر از اوکراین فرار کرده اند. بیشتر آن‌ها به کشور‌های همسایه مانند لهستان، اسلواکی و مجارستان رفته اند.

اعتقاد بر این است که یک میلیون اوکراینی دیگر در داخل کشور آواره شده اند. آن‌ها به دلیل بحران مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند، اما در کشور خود باقی مانده اند.

به گفته مسئولان سازمان ملل این بزرگترین بحران پناهجویان در اروپا از جنگ جهانی دوم تا به امروز بوده است.

مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله اوکراینی اجازه خروج ندارند از آن‌ها خواسته شده در اوکراین بمانند و بجنگند، زیرا روسیه به حملات خود به شهر‌های بزرگ ادامه می‌دهد.

در دوازده روزی که از تهاجم روسیه به اوکراین می‌گذرد، تصاویری از هزاران نفر که مجبورند برای خروج از کشور با بعضی از اعضای خانواده خداحافظی کنند بار‌ها در آژانس‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی پربیننده شده است.

حملات روسیه به برخی از مناطق مسکونی در چندین شهر اوکراین، با وجود هشدار نهاد‌های بین‌المللی درباره وضعیت غیرنظامیان و افزایش شمار آوارگان جنگی همچنان ادامه دارد.

 
 
 
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    10

    رهبرنابخرد اوکراین اینگونه مردم کشورش را شکنجه و آواره میکند. اگر اوکراین واقعا سیاستمدار و انسان بود، مشکلش را با روسیه به نحو مناسبی حل و فصل میکرد. اوکراین احتمالا باعث بروز جنگ جهانی خواهد شد. لعنت بر رهبر اوکراین، چون وقتی زورت به روسیه نمیرسد چرا مردم خودت را نابود میکنی.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      مگر آمریکا و آمریکایی نفوذی در اوکراین اجازه می دهند صلح برقرار شود ...
      زلناسکی هم آلت دست خود غربی هاست ...
      شک نکنیم


    • خخ
      4

      تو برو سرتو بکن تو آخور ساندیستو بنوش
      تو را چه به انسانیت

    • ایرانی
      2

      سوالی كه مطرح آیا اگر به میهن مان كشوری حمله می كرد می گفتند مسئولان ما بایستی با دشمن متجاوز یك جور مسئله را حل و فصل می كردند. واقعا بعضی ها با استدلالهای را مطرح می كنند خودشان به حرفی كه می زنند ایمان ندارند . كشورگشایی پوتین حد و مرز نداره با خودرو و تانك با پرچم شوروی سابق به كشورهای همسایه حمله می كنه . آیا به نظر شما ایران برای الحاق آذربایجان یا افغانستان یا خیلی از كشورهای اطراف حمله كنه و مردمشون را به خاك و خون بكشه چون فلان كشور یك روزی جز ایران بود و در مناسبات سیاسی همراه ایران نیست . جای تعجب از توجیه كه شیطان برای به رسمیت نشان دادن رفتارهای به دور از انسانیت.

    • ناشناس
      2

      اوکراین به جای اتحاد با غرب، باید با روسیه متحد میشد. آنگاه ویرانی و خرابی برای مردمش بوجود نمی آمد. اگر این سیاست را در پیش میگرفت، مردم اوکراین همانند مردم روسیه زندگی خوبی داشتند. لعنت و تف به زلنسکی که حد و حدود خودش را نمی‌شناسد و با ابرقدرتها وارد جنگ میشود.

    • ناشناس
      1

      الان اگر آذربایجان برای ایران مزاحمت ایجاد کند، و ایران بعد از اولتیماتومهای مکرر، آنجا را اشغال میکند و مردمش آواره شوند، مقصر ایران است یا اذربایجان؟

    • سواد کوه
      0

      کاش یمنی ها افغانی ها عراقی ها فلسطینی ها سوری ها کشمیری ها ،میانماری ها ،چشمی آبی داشتند ،رسانه داشتند ،،

  • ناشناس
    3

    لعنت خدا بر روسیه متجاوز ..........

    نظرات شما -
    • عادل
      3

      کامل بگو لعنت خدا بر روسیه و نوکران امام پوتین

  • مهدی
    0

    چقدر تلخ!لعنت به جنگ.لعنت به جهل.

  • مرز
    0

    واقعا سخته خدا کمکشون کنه

  • ناشناس
    4

    همین مردم اوکراین حدود پنجاه سال پیش تورک های مسلمان چچن رو نسل کشی میکردند حالا خودشون گرفتار جنگ شدند

    نظرات شما -
    • رهگذر
      1

      دقیقا همینطوره فیلم هاش هست خیلی وحشیانه چچنی ها را می کشتن انگار کینه شدید علیه مسلمانان دارند حالا خدا هم اینطوری آواره میکنه ملتش را

  • ح
    0

    لعنت به جنگ .خدایا پس کی تمام میشود بدبختی انسان های خاکی پس کی با صلح مردم جهان در کنار هم زندگی میکنند

  • ادم
    0

    لعنت به جنگ لعنت به تجاوز لعنت به هرچی سیاست کثیف است لعنت به تمامی جنگ سالاران

  • ناشناس
    0

    لعنت خدا و اولیا خدا بر روسیه اشغالگر و پوتین دیکتاتور و مستکبر. ایا چون زورش بیشتر است بایستی کشور همسایه را اشغال و تکه و پاره کند. مطمعن باشید عنقریب خون این بی گناهان و اشک این یتیمان و زنان دامن این دیکتاتور و ظالم را خواهند گرفتو سرنگون خواهد شد. ای مردم مسلمان ایران شما کاری به حکومت وابسته ایران نداشته باشید، ما باید ازاده باشیم و در همه حال پشتیبان مظلوم باشیم. ملت اوکراین الان مظلوم هستند. ان تعداد افراد رانت خوار هم هی یمن و سوریه را مطرح نکنند. بشار اسا جانتان ملت سوریه را نابود کرد. شورشیان حوثی یک دولت منتخب را سرنگون کرد و به زور کشور را اشغال کرد. این مسایل از زمین تا اسمان با هم فرق دارند. البته کسانی که فکر خود را تعطیل و توسط حکومت شسته شوی مغزی پیدا کرده اند این مسایل مثل هم هستند!!!! ولی یقین دارم، خیلی ها که طرفدار پوتین اشغالگر هستند فقط و فقط بخاطر نان و اب ان است و قلبا به ان اعتقاد ندارند، بخاط همین اگر فردا حکومت این جنگ را محکوم کند فردا همین موافقین پوتین می شوند مخالف او. یعنی این افراد از خودشان تحلیل مستقلی ندارند، عقل و فکرشان را عمدا تعطیل کرده اند تا کما کان از این نان و نوای همراهی با قدرت استفاده کنند. دین و ایمان کیلویی چند پیش اینها!!!!!؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها