پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ادعای محاصره شهر «نیکولایف» توسط نیروهای روسیه/ یونیسف: بیش از یک میلیون کودک از زمان شروع تهاجم روسیه از اوکراین فرار کرده‌اند/ عدم دستیابی به توافق آتش بس در نشست وزرای خارجه اوکراین و روسیه در ترکیه

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد پانزدهمین روز خود شده و با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد.

ادعای محاصره شهر «نیکولایف» توسط نیروهای روسیه/ یونیسف: بیش از یک میلیون کودک از زمان شروع تهاجم روسیه از اوکراین فرار کرده‌اند/ عدم دستیابی به توافق آتش بس در نشست وزرای خارجه اوکراین و روسیه در ترکیه

به گزارش خبرفوری، پانزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین می گذرد و هر لحظه تحولات و خبرهای جدیدی در خصوص این بحران منتشر می شود که سعی داریم در این بسته خبری تجمیعی از این خبرها را بروز رسانی و منتشر کنیم:

گزارش نشست اوکراین و روسیه در آنتالیا را اینجا بخوانید

ادعای خبرگزاری رویترز در خصوص ثروتمندان روسی

خبرگزاری رویترز مدعی شد: ثروتمندان روس برای فرار از تحریم‌ها به دنبال انتقال بخشی از ثروت خود از اروپا به دبی هستند.

اوکراین: روسیه از غرب و جنوب غرب کی‌یف را محاصره کرده است

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین: نیروهای روسیه از غرب و جنوب غربی کی‌یف را محاصره کرده‌اند.

گفت‌وگوی تلفنی پوتین با ماکرون و شولتز درباره اوکراین

کرملین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی یک تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان در خصوص جدیدترین تحولات اوکراین گفت‌وگو کرده است.

برلین: ماکرون و شولتز به پوتین تأکید کردند که درگیری در اوکراین باید از طریق مذاکره حل شود.

انفجار در دونتسک

خبرگزاری الجزیره از انفجارهای شدید در منطقه شمالی دونتسک خبر داد

آمریکا تخمین می‌زند بین ۵ تا ۶ هزار سرباز روسیه در جنگ با اوکراین کشته شده باشند

مقام های آمریکایی تخمین می زنند که شما سربازان کشته شده روسیه در دو هفته نخست جنگ در اوکراین بین پنج هزار تا شش هزار نفر باشد (بیشتر بخوانید).

آغاز نشست سه‌جانبه وزرای خارجه روسیه-ترکیه و اوکراین

الجزیره: نشست سه‌جانبه بین وزرای خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین در آنتالیا آغاز شد.

منابع آگاه به خبرگزاری تاس گفته‌اند که نشست سه‌جانبه وزرای خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین احتمالا ۹۰ دقیقه به طول انجامد.

مجلس نمایندگان آمریکا ممنوعیت واردات نفت روسیه و دیگر منابع انرژی را تصویب کرد

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به اعمال ممنوعیت واردات نفت روسیه و سایر محصولات انرژی در تلافی حمله مستمر مسکو به اوکراین رای دادند. این در حالی است که طی روز‌های گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به بهانه حملات روسیه به اوکراین، واردات نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ از روسیه را ممنوع کرده بود. 

ورود نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین

روزنامه آلمانی بیلد گزارش داد که نزدیک به یک هزار نیروی خارجی از آلمان به اوکراین سفر کرده‌اند تا به لژیون بین المللی برای مبارزه با روسیه بپیوندند.

مقامات اوکراینی به روزنامه بیلد اعلام کردند که تا کنون بیش از ۲۲ هزار داوطلب از سراسر جهان به لژیون بین المللی دفاع از سرزمین اوکراین پیوسته‌اند.

بر اساس این گزارش، در هفته اول جنگ، نزدیک به ۵۰۰ نفر از آلمان برای مبارزه با نیروهای روسی به اوکراین سفر کردند که این تعداد اکنون به هزار نفر رسیده است.

اطلاعات موثقی در مورد ملیت یا وابستگی‌های سیاسی داوطلبان وجود ندارد.

آمریکا: ناتو نباید هیچ‌ جنگنده‌ای را به اوکراین بفرستد

پنتاگون با هرگونه طرحی برای اعزام جنگنده از کشورهای ناتو به اوکراین مخالفت و آن را «پرخطر» توصیف کرد. 

رئیس‌جمهور اوکراین: به تنهایی حریف روسیه نمی‌شویم

رئیس‌جمهور اوکراین گفت کشورش به تنهایی حریف روسیه نیست و از دیگر کشورها خواست پیش از آن که دیر شود، اقدام کنند (بیشتر بخوانید).

 کرملین: روسیه اهدف غیرنظامی اوکراین را هدف نمی‌گیرد

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفته است که نیروهای روسیه، اهداف غیرنظامی در اوکراین را بمباران نمی‌کنند.

سفر گروسی به ترکیه برای حضور در گفتگوهای سه جانبه برای حل بحران اوکراین

ترکیه میزان گفتگوهای سه جانبه برای حل بحران سیاسی میان روسیه و اوکراین است و رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور حضور در این نشست و بررسی اوضاع نیروگاه های هسته ای اوکراین و حل و فصل برخی نگرانی های آژانس در مورد این نیروگاه ها قرار است به ترکیه سفر کند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز اعلام کرد دسترسی ناظران این آژانس به برخی نیروگاه های هسته ای اوکراین که به کنترل نیروهای روسی درآمده، قطع شده است.

ادعای محاصره «نیکولایف» توسط نیروهای روسیه

شبکه سی‌ان‌ان به نقل از شهردار نیکولایف گزارش داد: «اگر نیروهای روسی از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین استفاده کنند، تعجب نمی‌کنم. نیروهای روسی شهر من را با بمب‌های خوشه‌ای ممنوعه بمباران کردند».

این مقام اوکراینی به سی‌ان‌ان گفت: «شهر ما تقریباً توسط نیروهای روسی که از کریمه می‌آیند محاصره شده است».

 لندن خواستار افزایش تحریم‌ها بر پوتین شد

 «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس با درخواست برای افزایش فشارهای تحریمی بر روسیه و رئیس‌جمهور این کشور، گفت باید تسلیحات بیشتری به اوکراین داده شود. وزارت خارجه انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «تراس خواستار اتخاذ تدابیری خواهد بود که [روس‌ها] نتوانند به منابع مالی دسترسی داشته باشند، نتوانند صورت حساب‌های خود را بپردازند، نتوانند تجارت کنند، به طوری که کشتی‌های آنها نتوانند وارد بنادر شوند و هواپیماهای آنها نتوانند فرود بیایند».

 آمار یونیسف از آوارگان اوکراینی

خبرگزاری رویترز به نقل از مدیر «یونیسف» نوشت: «بیش از یک میلیون کودک از زمان شروع تهاجم روسیه از اوکراین فرار کرده‌اند».

کنگره آمریکا: می‌توانیم به اوکراین در دفاع هوایی برای مقابله با هواپیما‌های روسی کمک کنیم

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: بمباران اوکراین از سوی روسیه به طور فزاینده‌ای بی‌رویه شده است.

 کاخ سفید: چین، ادعاهای نادرست روسیه را تکرار می‌کند

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت: «ادعاهای روسیه مبنی بر وجود آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیکی آمریکا و تولید سلاح‌های شیمیایی در اوکراین نادرست است».

ساکی در صفحه توئیتر خود نوشت: «مقامات چینی این فرضیه‌های توطئه را تکرار می‌کنند و غیر منطقی است. ادعاهای روسیه که ما بارها و بارها از روس ها در طول سال‌ها در اوکراین و سایر کشورها دیده‌ایم، گمراه کننده هستند».

وی در ادامه ادعاهای ضد روسی خود افزود: «روسیه سابقه طولانی و مستندی در استفاده از سلاح‌های شیمیایی از جمله تلاش برای ترور دشمنان سیاسی پوتین دارد. این روسیه است که به حمایت از رژیم اسد در سوریه که بارها از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است، ادامه می‌دهد».

سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: «ادعاهای روسیه ترفندی آشکار از سوی این کشور برای توجیه حمله عمدی و غیرموجه خود به اوکراین است. همه ما باید نسبت به احتمال استفاده روسیه از سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین هوشیار باشیم».

 وام ۱.۴ میلیارد دلاری به اوکراین

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که کمک مالی ۱.۴میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرده است.

گزارش سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش دهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش یازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش دوازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش سیزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش چهاردهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    8

    عاقبت با طناب امریکا توی چاه رفتن روزگار مردم اکراینه؟

    نظرات شما -
    • 1

      ما هم با سایر طنابها رفتیم و اوضاع هزار بار بدتر و طولانی تر بود

    • باد
      2

      روسیه تزاری بعد از کشتارو ویران کردن سوریه به فکر تهاجم وتجاوز به خاک اوکراین افتاد ولی دردام وتله ایی گرفتارخواهد شد که آمریکا در ویتنام افتاد اگر موفق به اشغال خاک اوکراین هم شود تبعات تحریم‌های سنگین غرب پیامدهای ناگواری را به این استعمارشرقی تحمیل خواهدکرد.

    • ناشناس
      2

      روسیه تزاری بعد از کشتارو ویران کردن سوریه به فکر تهاجم تجاوز به خاک اوکراین افتاد ولی دردام وتله ای گرفتارخواهد شد که آمریکا در ویتنام افتاد اگر موفق به اشغال خاک اوکراین هم شود تبعات تحریم‌های سنگین غرب پیامدهای ناگواری را به این استعمارشرقی تحمیل خواهدکرد.

  • التماس تفکر
    1

    من اینجا کاری به علت چرایی شروع جنگ ندارم ولی وقتی کسی یه کشوری لشکر کشی میکند همان کاری که عراق سال ۵۹برعلیه ما انجام داد و ادعای دخالت ایران در امور داخلی خودشون برای توجیهه این کار ویرانگر و ضد انسانی صدام مطرح کرد و باعث کشته وزخمی شدن هزاران نفر بی گناه ازجمله زنان و کودکان واوارگی ویرانی زیر ساخت های یک مملکت گردید درست نیست صدا و سیمای ما به بهونه تنفر از غرب یکطرفه از فتوحات پوتین وروسیه بگه ولی از اوکراین چیزی نگوید به فرموده امام حسین باید آزاد مرد حداقل باشید.حالا این روسیه در سوریه جلو اسراییل هیچ وقت برای بمباران نیروهای ایرانی مشکل ایجاد نمیکندوحالا هم با کارشکنی در برجام داره زمان میخرد تا ایران نتونه جایگاه مناسبی با توجه به گرونی نفت وگاز در جهان پیدا کند و همیشه کودک نابالغ روسیه بماند.

  • ناشناس
    1

    روسیه تزاری بعد از کشتارو ویران کردن سوریه به فکر تهاجم وتجاوز به خاک اوکراین افتاد ولی دردامی گرفتارخواهد شد که آمریکا در ویتنام افتاد اگر موفق به اشغال خاک اوکراین هم شود، تبعات تحریم‌های سنگین غرب پیامدهای ناگواری را به این استعمارشرقی تحمیل خواهدکرد‌

  • ناشناس
    1

    چرا صدا و سیما از اینهمه مصائب مردم چیزی نمیگوید؟؟؟؟

  • ناشناس
    1

    من

  • بازنشسته
    6

    این شغال های زرد اروپایی و امریکایی جنایتکار که هر روز گریه وزاری اوکراینی ها را به سینه میزنند چرا مظلومیت یمنی ها عراقی ها سوری ها را نمیبینند مگر انها انسان روی زمین نیستند .لعنت بر ذات کثیفشون
    دست روسها درد نکنه که یه هیمنه ای در این روزگار از خودشون نشون دادند تا این امریکاییها ی کثیف بدونند یکه تاز نیستند از یه طرف هم مظلومیت مظلومان مسلمان هم دیده بشه.

  • ناشناس
    0

    ادعا!!!!!؟؟؟؟؟ پوتین بی شرف و اشغالگر یک کشور بزرگ را نابود کرده ان وقت شما می گویید،ادعا!!!!!؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها