نماینده روسیه: می‌خواهیم تجارتمان با تهران حفظ شود/ به پایان مذاکرات نزدیک هستیم

سفیر روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی وین و نماینده این کشور در مذاکرات وین گفت: به پایان مذاکرات و نهایی شدن متن توافق بسیار نزدیک هستیم و ممکن است در چند روز آینده به توافق برسیم، اما هنوز تعدادی از مسائل حل نشده وجود دارند.

نماینده روسیه: می‌خواهیم تجارتمان با تهران حفظ شود/ به پایان مذاکرات نزدیک هستیم

میخاییل اولیانوف روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: گمانه زنی‌هایی در مورد موضع روسیه در مذاکرات وجود دارد و تعدادی سعی می‌کنند مسکو را متهم به طولانی‌تر شدن مذاکرات کنند.

وی توضیح داد: مذاکرات هنوز نهایی نشده‌، حتی متن توافق نهایی هنوز نهایی نیست. امکان دارد متن این توافق فردا نهایی شود. هنوز هیچ یک از طرف‌های مذاکره کننده، موافقت خود را با متن توافق اعلام نکرده‌اند.

اطمینان از تجارت قانونی از اهداف برجام

اولیانوف یادآورشد که یکی از اهداف برجام اطمینان از تجارت قانونی ایران با جهان است. روسیه یکی از شرکای تجاری بزرگ تهران است و ما می‌خواهیم این تجارت حفظ شود.

نماینده روسیه در مذاکرات وین ادامه داد: در دوره کارزار فشار حداکثری هیچ یک از کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل نکردند، اما روسیه در سال گذشته روابط تجاری خود با ایران را ۸۴ درصد در مقایسه با سال پیشین آن گسترش داد. ما انتظار داریم اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در روابط ما با ایران دخالت نکنند.

هیچ تحریمی مانعی برای انجام پروژه‌های هسته‌ای ایجاد نکند

نماینده دولت روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: ما از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌خواهیم هیچ تحریمی در آینده، برای انجام پروژه‌های هسته‌ای روسیه در ایران تحت برجام و فراتر، مانع ایجاد نکند. اما واکنش سایر طرف‌ها مثبت نبوده است.

اولیانوف ادامه داد که‌ما به پایان مذاکرات و نهایی شدن متن توافق بسیار نزدیک هستیم و ممکن در چند روز آینده به توافق برسیم، اما هنوز تعدادی از مسائل حل نشده وجود دارند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • بینام
    0

    تمام بدبختی ما ایرانیان با توجه به شناخت امام از روسیه تقصیر ایران است .به تو چه مربوط باز خبر از ترکمنچای دیگری در سر داری؟

  • سخن
    2

    خواست ملت ایران داشتن روابط حسنه باهمه کشورهاست بویژه همسایه ها.ملت ایران مردمی صلح طلب و نوروز نماد شادی و تعادل و صلح طلبی ایرانی ها در طول تاریخ بوده،ما ملتی قدرشناس و حتی باور داریم که ,تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز،چه با برجام چه بدون برجام،ملت ایران از این پیچ و گذرهای سخت تاریخ عبور خواهد کرد و همکاری با جهان ازاد خواست هر ایرانی هست.اندکی صبر سحر نزدیک است...

  • عبدالله
    0

    کدام تجارت ؟ تجارت فلفل دلمه ای ؟ انها را که پس فرستادید ؟ شاید ایران نخواهد با یک دولت متجاوز وکودک کش در اوکراین مانند رژیم کودک کش اسرائیل تجارت بکند ؟

  • ناشناس
    0

    تاریخ کمتر چنین انسان دروغگو و وقیح را به خاطر دارد.........

  • م-خ
    0

    خدایا شراین کمونیستهای خونخوارراازسرملت ماکم کن کی میشه متوجه تجاوزروسیه به ایران بشیم گرفتن دریای کاسپین گرفتن گرجستان واذربایجان وارمنستان بس نیست حالا طمع گرفتن تهران راداریدمرگ برپوتین خونخوار

  • ناشناس
    0

    تغارت نه تجارت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها