ادامه بازی آمریکا با ضرب‌الاجل‌های ساختگی درباره مذاکرات

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا باز هم بازی واشنگتن با ضرب‌الاجل‌های ساختگی درباره برجام را تکرار کرد.

ادامه بازی آمریکا با ضرب‌الاجل‌های ساختگی درباره مذاکرات

«ند پرایس» طی نشست خبری در واشنگتن، مواضع دولت جو بایدن در قبال مذاکرات وین را تگرار کرد و باز هم به سراغ ضرب‌الاجل‌های ساختگی درباره برجام رفت.

بنا بر گزارش وبسایت وزارت خارجه آمریکا، یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست خبری از ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اظهارنظر اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص وضعیت جاری در مذاکرات وین سوال کرد.

این خبرنگار پرسید: «ما نظرات بسیار مثبتی را در مورد پیشرفت‌های انجام شده در وین توسط جوزپ بورل و نماینده روسیه در آنجا دیده‌ایم. آیا با این نظرات مثبت اتفاق‌نظر دارید؟ شما قبل از از سرگیری این دور از مذاکرات گفته بودید که اگر اراده سیاسی برای توافق وجود داشته باشد، خیلی خیلی سریع خواهیم دید. آیا شما شاهد چنین چیزی بوده‌اید؟»

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال، باز هم به سراغ بازی تکراری آمریکایی‌ها با عنصر زمان و ضرب‌الاجل‌های ساختگی درباره برجام رفت و بدون اشاره به خروج غیرقانونی واشنگتن از این توافق بین‌المللی، تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیاندازد.

این مقام واشنگتن گفت: «فرستاده ویژه (آمریکا در امور ایران) و تیمش در وین می‌مانند. باید بگویم که ما از نظر پیشرفتی که ممکن است در وین شاهد آن باشیم کمی محتاط تر (از جوزپ بورل) خواهیم بود، دقیقاً به این دلیل که ما در مراحل پایانی مذاکره پیچیده‌ای با طرف‌های کلیدی هستیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: «واقعیت این است که این آخرین دوره تعیین کننده است که طی آن ما در موقعیتی خواهیم بود که تعیین کنیم آیا بازگشت متقابل به پایبندی به برجام یک احتمال باقی می‌ماند یا خیر».

ند پرایس همچنین ادعا کرد: «شرکای اروپایی ما و همچنین چین و روسیه، همه ما به قید فوریت به دنبال دستیابی به تفاهم هستیم اما زمان تقریبا به پایان رسیده است. زمان خیلی به سرعت دارد می‌گذرد».

این مقام دولت جو بایدن گفت: «ما کاملا به صورت شفاف تصریح کرده‌ بودیم که با سرعت کنونی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، زمان کمی برای ما باقی مانده است و دقیقا به همین دلیل است که در یک مقطع خاص، خیلی زود آن پیشرفت‌های هسته‌ای، مزایای برجام را از بین خواهد برد».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «بنابراین دیدار تیم‌ها (در مذاکرات وین) ادامه دارد. گفت‌و‌گوها (تیم آمریکایی) با هیأت ایرانی همچنان غیرمستقیم است اما ما می‌دانیم که با شرکای 1+5 خود با یک صدا صحبت می‌کنیم و همه آنها متوجه اهمیت پایان دادن به این گفت‌و‌گوها به هر شکلی که باشد، هستند».

اظهارات این مقام آمریکایی در شرایطی صورت گرفته که مذاکرات در وین به منظور برداشتن تحریم‌های غیرقانوین اعمال شده علیه ایران در جریان است. مقام‌های تیم مذاکره‌کننده ایران و همچنین دیگر مسئولان ارشد بارها اعلام کرده‌اند که آمریکا باید اقدامات غیرقانونی خود را در خروج از برجام را اصلاح کند و به صورت قابل راستی آزمایی تحریم‌ها علیه ایران را بردارد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مهدویت
    1

    مذاکره تا ظهور حضرت الحجه ابن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه دارد هیچ عجله نکنید و تا تاییدیه حضرت نگیرید امضاء نکنید

  • ناشناس
    1

    مانع تراشیها و سنگ اندازیها از جانب ما هست نه انها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها