استقبال گرم پوتین از رئیس جمهور آرژانتین/ حواشی سفر رئیسی به مسکو همچنان بی پاسخ مانده است/ ویدئو

دیدار رییس جمهور آرژانتین و ولادمیر پوتین و استقبال گرم رییس جمهور روسیه از همتای آرژانتینی‌اش، آن هم در حالی که هنوز بیش از دو هفته از دیدار پر سر و صدا و پرحاشیه ابراهیم رییسی از مسکو و دیدار با رییس جمهور این کشور نگذشته، بار دیگر فعالان فضای مجازی را به واکنش واداشت.

استقبال گرم پوتین از رئیس جمهور آرژانتین/ حواشی سفر رئیسی به مسکو همچنان بی پاسخ مانده است/ ویدئو

نکته جالب دیدار جدید پوتین با رییس‌جمهور آرژانتین این بود که نه تنها فاصله‌ای وجود نداشت، بلکه آنها یکدیگر را به آغوش هم گرفتند. تصاویری که پرسش های زیادی از این دست ایجاد می کند که پس چرا رییس جمهور روسیه، نه تنها حاضر به دست دادن نشد، بلکه حتی نشان داد که تمایلی برای ایستادن نزدیک رییس جمهور ایران را هم ندارد و به سرعت پشت صندلی خود رفت. 

البته در فضای مجازی نکات دیگری هم مطرح شده است. از جمله یکی از روزنامه‌نگاران حامی دولت نوشت: «پروتکل‌های کرملین برای مقاماتی که واکسن روسی تزریق کرده باشند متفاوت است، رییس‌جمهور آرژانتین واکسن اسپوتنیک زده و پیش از سفر نیز در قرنطینه بوده. ضمنا با توجه به اینکه قبلا و بعد از تزریق واکسن نیز تست او مثبت شده بود، دوباره تست داده. رییسی نه تست داد و نه به قرنطینه رفت.» البته کاربران دیگر برای صحت این ادعا به سراغ سایت ریاست جمهوری آرژانتین رفته‌‎اند و مرور فعالیت‌های چند روز اخیر آقای رییس جمهور نشان می دهد قرنطینه ای در کار نبوده است. 

البته از رییس جمهور آرژانتین هم که بگذریم، آقای پوتین امروز (جمعه) به همراه وزیر خارجه و انرژی و رییس "روس نفت" به چین سفر کرد تا در حاشیه افتتاحیه المپیک زمستانی، برای اولین بار از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا با رییس‌جمهور چین، «شی جین پینگ» دیدار کند. اتفاقی که نیم قرن پس از دیدار تاریخی مائو و نیکسون، می تواند هندسه قدرت در جهان را مجددا تغییر دهد. در حالی که آمریکا این بازی ها را تحریم کرده و بیش از پیش به دو قطبی دامن زده است. 

حالا باید منتظر تصاویر دیدار روسای جمهور چین و روسیه باشیم. تصاویری که احتمالا باز پروتکل‌های عجیب کرملین در دیدار رییسی-پوتین را به ورطه شبکه های اجتماعی خواهد کشاند. به راستی حالا پس از دو هفته از سفر رییس جمهور کشورمان و انتشار تصاویر غیرقابل انکار (از مراسم استقبال تا ترجمه در خدمت شما هستم و دویدن مسئول تشریفات در خیابان) گذشته، چرا مسئولان قوه مجریه همچنان از هرگونه توضیحی در مورد این خبر خودداری می کنند؟ آیا زمان آن نرسیده که دلایل این سفر، جزئیات و دستاوردهای آن برای عموم مردم و رسانه‌ها تشریح شود؟ هر چند با توجه به موارد مشابه (مانند سفر سال گذشته قالیباف به مسکو) به نظر نمی‌رسد در نهایت توضیحات دندانگیری نصیب مردم شود.

حجم ویدیو: 9.08M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02 | دانلود ویدیو
منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • ناشناس
    1

    حتما میگن پوتین از اقتدار ما ترسیده.....

    نظرات شما -
    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      متاسفانه بیشترین مسئله ای که باعث ناراحتی مردم در کنار این گرانی و تورم و هرج و مرج قیمت ها و هزینه ها و انزوای مردم و کشور و زندگی سخت می شود ...عدم صداقت و شفافیت مسئولین و نظام است که با صدق و صفا با مردم صحبت نمی کنند و دائما در حال پنهانکاری و انکار و تکذیب و... هستند و مردم باید از کانال های فضای مجازی و رسانه های انور آبی و منتقد قسمتی از حقایق را متوجه شوند و این دره بی اعتمادی مردم با نظام و دولتمردان را هر روز عمیق تر می کند متاسفانه و این ۴۳ ساله مردم رد زجر می دهد..

  • دادا
    5

    جوابش مشخص است هیچ رئیس جمهور دنیا از روحانی جماعت خوششان نمیاد با دم پائی و باد بزن هایش رفته بود به پوتین بگه در خدمتتان هستیم این رفتن به مسگو نمیخواست کل ملت میدانند شما 43 سال است در خدمت مسگو هستید وگرنه کی شما را ادم حساب میکنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      42

      جمعش کن نکبت با حرف هایی که فقط از یک ذهن بیمار بیرون می اید البته بیماران شبکه های لندن ببین

    • یکی از مردم
      3

      جواب اصلی اینه که رئیس جمهور انتخابی همه جا ارزش داره ولی انتصابی بی اعتباره حتی برای ارباب!!!

    • ناشناس
      19

      آن وقت دکی جون دمپایی را در حین سفر فهمیده بودن یا بعد سفر یا در حین پایین آمدن از هواپیما یا راه رفتن روی فرش قرمز ؟ حالا چرا این دمپایی پوش را چند بار درخواست می کنند که برود آنجا؟ خخخخخه حالا چرا چند بار به شخص اول مملکت ادای احترام می کند دمپایی جان؟ حالا چرا با دمپایی پوش که نمی تواند دست بدهد طبق پروتکل برنامه ریزی شده بین ایران و روسیه ناراحت هست؟ یا چرا به دمپایی پوش می گوید وقت نماز هست؟
      اوه ببخشید اصلا دمپایی پا نکرده بود و کفش پلو خوری رفته بود
      ببین اصلا چشم هم نداری!!!!!

    • سیدعلی
      2

      باحرفی که زدی بدجوری تندروهای وطن فروشا سوزوندی

  • طوفان شن
    0

    از قدیم گفتن باجناق فامیل نمیشه یکی اینو برای آقایون توضیح بده.......

  • علی
    11

    امیدواریم اکر واقعا نارضایتی در روسها بوجود آمده به خاطر باج ندادن دولت رییسی به آنها باشد

  • سعید
    6

    دیدار پوتین با نخست وزیر مجارستان هم نشون بدید.

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      2

      خوب سطح شما با مجارستان یکیه یا حتی پائینتر!!... پس حرف مفت از اقتدار و عظمت تو دنیا نزنید!

    • ناشناس
      1

      نشون داده ولی مانند این و رئیسی دنبال این نبود که توجیح کند و دم از مردم نمی زد! حالا فکر کن فضای مجازی را مردم محسوب می کند ولی برای مردم عادی اصلا این چیزها مهم نیست

  • ناشناس
    3

    اینها با دستگاههای اطلاعاتی شان به خوبی و برعکس مردم نااگاه نگه داشته شده ولایت می دانند با چه کسانی طرف هستند.همین پوتین نزدیک یک ماه پیش حاکمان ولایت را به موهن ترین شکلی توصیف کرده بود و پذیرائی اش هم موید ان ذهنیت بود.بی عقلی کلی و طالب بازی حاکمان ولایت انها را به زیر هر دامن بازی می راند!

  • مهدی
    5

    هیسیت وابرو دیگه برای ایران نزاشتید .اون از دیدار رییس جمهور در روسیه......
    ...............

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      1

      حرفت درسته ولی اون حیثیته نه هیسیت

  • سعید1400
    7

    به نظرم باید پوتین رو به ایران دعوت کنن و با یک استقبال تحقیر کننده تلافی کنن. چیزی که عوض داره گله نداره. این بهترین کار هستش. با هر کس مثل خودش باید رفتار کرد. والسلام.

  • ناشناس
    3

    تاریخ قضاوت خواهد کرد

  • ناشناس
    14

    حالا کارتان شده به این چیزها که ببینید با رئیسی چه نوع دیداری بود با مجارستان چطور و الان با آرژانتین؟ و دفعه بعد با کس دیگر
    بس کنید خبرهای زردتان را

  • ناشناس
    10

    مغرض جان دیدار ها از قبل برنامه ریزی شده هست که چطور برگزار شود بین دو کشوری که دیدار می کنند

  • ناشناس
    1

    احترام و ارج و قرب هر کسی بیش از آنکه در نزد طرف مقابلش و مخاطبش باشد در دست خودش است که متأسفانه برخی مقامات رسمی ما رعایت نمی کنند! از قدیم الأیام گفته اند: کبوتر با کبوتر باز با باز کند پرواز.

  • ناشناس
    13

    هر وقت فرق بین سفر کاری با دیپلماتیک فهمیدی چی هست آن وقت دنبال نفرت پراکنی نمی روی هرچند باز دنبال حاشیه هستید به طرق دیگر

  • دلار جهانگیری
    8

    واکسن مورد تأیید روسیه رو زده و پروتکل های بهداشتی روسیه رو پذیرفته همین !!!!!!!!!!
    حالا شما مرض دارید هی دور خودتون بچرخید
    نخست وزیر مجارستان مثل رئیسی پروتکل ها نپذیرفت سر همون میز نشست

  • ماله کش
    2

    زمین و زمان می دونه ، پوتین به رئیسی کم محلی کرد ، مثل یه ارباب که با کارگرش برخورد می کنه باهاش برخورد کرد . زبان بدن پوتین کاملا مشخص بود .

    دیگه نمیشه ماله کشید . حقیقت تلخه ، اما بایدبپذیریم . روسیه همیشه اینطوری بوده ، هست و خواهد بود . خدا خر رو شناخته بهش شاخ نداده ، اگه شوروی نابود نشده بود ، الآن پوتین ادعای خدایی می کرد . اما الآن زیر دست آمریکااست . لعنت بر کمونیست ها .

  • بهنام
    16

    خبر فوری
    می‌بایست فیلم دو روز پیش رییس‌جمهور مجارستان را که دقیقاً مانند آقای رییسی برگزار شد را نیز می‌گذاشت تا ضد روس‌ها و ضد چین‌‌ها و وطن دوستان و کسانی که قلبشان برای آمریکا و غرب می‌تپد و الان نگران شدید تحقیر ایران شدند آن را ببینند .

  • ناشناس
    0

    بدون میز ناهار خوری در میان

  • ناشناس
    10

    رئیس جمهور آرژانتین پرتوکل های پوتین که شامل تست کرونا می شه رو پذیرفته. همین

  • عجب
    17

    حالا پوتین م آقای رییسی رو هم به گرمی در آغوش می کشید و شام و ناهار و صبحانه میداد و مراسم جشن و پایکوبی راه می انداخت و هدایایی اهدا می کرد خلاصه کلام سنگ تمام میذاشت اون وقت باز یک عده می گفتن ببین چون رییسی رفته طرف روسیه و ضد امریکا و اروپاست پوتین داره رضایت ش نشون میده .
    خداییش آخه چه افتخاری داره یه دولت مسلمون شیعه براش مهم باشه مثلا با اینا دست بدن و اونا صبحانه بخورنن ؛ آخه این چه بدبختیه ملت گرفته که همش دنبال دست و پا این آدما هستن که امروز هستن و فردا اصلا نیستن !!!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یعنی زدی وسط خال

    • با ولایت زنده ای
      0

      از ضد حال پوتین میسوزیم

  • حسن
    3

    پوتین ایران را تحقیر کرد و شیخ فقط نماز خواند. واقعا خیلی عجیبه

  • ن.خ
    23

    پوتین میدونست ایران اهل چوخان نیست مودب پشت میز نشست. در ضمن بی احترامی به این نمیگن.
    همین پوتین دیدار با رهبری اومده بود میگفتن گلوش خشک شده بود هر لحظه آب میخورد .باورش نمیشد کنار رهبر جهان اسلام نشسته.
    اقتدار ایران نیاز به تعریف یا بدگویی خائنین داخلی و خارجی نداره.
    خوش باشید

    نظرات شما -
    • امام زمان
      1

      از دست شما مرگ مغزی ها نمیدونم چیکار کنم و به کجا پناه ببرم

    • لزگی اذری
      0

      آفرین حرف حساب

  • ناشناس
    2

    کدوم اربابی به رعیت اجازه همنشینی میده همین که حاضر شده رعیت اش را در کاخ اربابی ملاقات کنه از سررعیا هم زیادی است

  • ......
    1

    اقای ابراهیم ریسی به افغانستان سفر کند انجا طالبان خوب تحویلش می گیرند.کبوتر با کبوتر باز با باز

  • علی
    1

    پوتین جایگاه هر کشوری رو بهش تو عمل نشون میده ما هم که به همت مسئولین شدیم نوکر و سرباز و صندوق پول روسیه بخاطر اینکه پشت ایران رو خالی نکنه بیست ساله بهش باج دادیم و میدیم حالا هر چی حرف از اقتدار بزنیم حرفه اون عمله که نشون میده ما کی هستیم و کجا هستیم دیگه این برخورد پوتین با رئیسی و برخورد و استقبالش از دیگران و ماله کشی های مسخره امیرعبدالهیان و بقیه دوستان طنز تلخیه که داریم خودمون رو گول میزنیم وگر نه که کسی تو منطقه و دنیا برای ما ارج و قربی قائل نیست حتی عراق کثیف همسایه هم که مارو راه میده و اجازه اربعین و راهپیمای میده به سبب گاز و برق تقریبا مجانی و دارو و اقلامی که براشون نصف قیمت میفرستیم همه از شرایط ضعف ما دارن بیشترین استفاده رو میبرن از همه بیشتر برای مردم پذیرش تقسیمات جدید دریای خزر دستپخت روسیه بود که همون مرز ابی کم مارو هم کمتر کرد سوزش داره و ناراحت کنندس اصلا چرا باید بعد اینهمه سال تقسیمات جدید انجام شد و چرا باید ما بپذیریم مگر مرزهای ابی تا الان مشخص نبوده ما دوست نداریم کشوری ضعیف باشیم و یا سیاه نمایی کنیم ولی واقعیت متاسفانه همین است که هست و بیشترین ضررش هم برای مردم عادی است که از بی ثباتی کشور بیچاره شدند .

  • مبینا
    2

    کاش پول داشتم ازین جا میرفتم

  • ناشناس
    1

    دلخوش به این مقدار نباشید. در عرصه دیپلماسی هم به مقام انسانیت رسیدیم و اشکالی نداره در عوض امنیت داریم🙂

  • لزگی اذری
    3

    ریس جمهور محترم ما 24 ساعت در بین مردم هستند وبه کارها رسیدگی میکنند و در روسیه هم به شدت کرونا جولان میده خب اقای رییس‌جمهور حق داشتن که در این دیدار مراقب سلامت خود واطرافیانشان باشند وخود جناب ریئسی هم تمایلی برای دیدار خیلی نزدیک با پوتین نداشتن .رئیس جمهور آرژانتین هم حال وروزش مشخصه ترامپ 2 ایشان در کشور خودش هم موافق رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیست .به نظر بنده اقای ریئسی کار بسیار درستی انجام دادند که تمایلی برای دیدار خیلی نزدیک نشان نداد. مشخص نیست چرا خبر فوری جهت دار داره خبرها رو نشر میده واسرار داره که به اقای رییس‌جمهور بی احترامی شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها