وزارت دفاع ارمنستان:

در حملات مرزی ارتش جمهوری آذربایجان ۳ نظامی ارمنستان کشته و ۲ نفر زخمی شدند

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد، در حملات مرزی ارتش جمهوری آذربایجان در روز سه شنبه سه نیروی نظامی ارمنستانی کشته و دو نفر زخمی شدند.

در حملات مرزی ارتش جمهوری آذربایجان ۳ نظامی ارمنستان کشته و ۲ نفر زخمی شدند

به دنبال اعلام کشته شدن یک سرباز جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی «کلبجر»، وزارت دفاع ارمنستان از تلفات این کشور طی درگیری مرزی روز گذشته خبر داد.

منابع رسانه‌ای در ارمنستان روز چهارشنبه (امروز) از توضیحات وزارت دفاع این کشور درباره درگیری‌های روز گذشته مرزی با ارتش جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به گزارش وبگاه «آرمن پرس»، ارتش ارمنستان به دنبال درگیری‌های شدید یازدهم ژانویه (سه شنبه ۲۱ دی ماه) با ارتش جمهوری آذربایجان، جسد یکی دیگر از سربازان ارمنستانی را پیدا کرد.

به ادعای وزارت دفاع ارمنستان، نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان روز گذشته به مواضع ارمنستان در طول مرز شرقی دو کشور حملات شدیدی انجام دادند.

این وزارتخانه اعلام کرد، جمهوری آذربایجان در حملات خود از پهپادها و حملات توپخانه‌ای استفاده کرد.

آرمن پرس گزارش داد، در حملات روز گذشته جمهوری آذربایجان به ارمنستان سه نیروی نظامی به نام‌های «واهان بابایان، آرتور میخیتاریان و رودیک قریبیان» جانشان را از دست دادند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع ارمنستان، دو نیروی نظامی این کشور هم در حملات روز گذشته زخمی شدند اما شدت جراحات آنها به حدی نیست که جانشان در خطر باشد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه (دیروز) اعلام کرده بود که یک سرباز این کشور در حمله نیروهای ارمنستانی در منطقه مرزی «کلبجر»کشته شد.

این وزارتخانه، مقام‌های «سیاسی-نظامی ارمنستان» را مسئول این حمله خواند و البته اعلام کرد که وضعیت مرزی تحت کنترل نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اعلام تلفات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در درگیری‌های روز گذشته مرزی، بار دیگر نگرانی‌ها درباره تشدید تنش‌ها بین این دو کشور همسایه را بالا برده است.

سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان طی هفته‌های گذشته با وساطت روسیه و اتحادیه اروپا، چندین بار در سوچی، بروکسل و سن پترزبورگ دیدار داشته‌اند.

به رغم این دیدارها، تنش‌های باکو و ایروان بعد از آتش‌بس جنگ در منطقه قره باغ کوهستانی تمام نشده و اختلافات بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و اعطای گذرگاه‌‌های ارتباطی همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها