تداوم ضد و نقیض‌ گویی‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان

در تداوم اتهام زنی باکو و ایروان علیه هم، دو طرف مدعی تیراندازی به سوی نقاط مرزی و مسکونی همدیگر شدند.

تداوم ضد و نقیض‌ گویی‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان

در تداوم ضد و نقیض گویی جمهوری آذربایجان و ارمنستان و اتهام زنی علیه هم، باکو مطالب اشتراک گذاری شده در شبکه‌های اجتماعی ارمنستان در زمینه شلیک به منطقه‌ای در ارمنستان و آتش گرفتن یک دستگاه خودرو را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، روز دوشنبه اعلام کرد که اطلاعات منتشر شده توسط کاربران شبکه اجتماعی ارمنستان مبنی بر تیراندازی یگان‌های ارتش آذربایجان به سمت یک منطقه پرتردد که در نتیجه آن یک خودرو در آتش سوخت، کذب است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یگان‌های این کشور به سوی غیرنظامیان شلیک نکرده‌اند.

این در حالی است که وزارت دفاع منطقه خودخوانده آرتساخ در ارمنستان با تکذیب اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های جمهوری  آذربایجان، مدعی تیراندازی یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان شد. این وزارتخانه ادعای باکو را به عنوان «اطلاعات نادرست که با واقعیت مطابقت ندارد» توصیف کرد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: «نظامیان جمهوری آذربایجان به سمت روستای «کرمیر شوکا» تیراندازی کردند که در نتیجه خودروی یک شهروند پارک شده در نزدیکی یک مهد کودک آتش گرفت. بنابر اعلام ایروان، فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه از این حادثه مطلع و اقداماتی برای برقراری مجدد آتش بس انجام شد.»

باکو و ایروان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و این جنگ با میانجیگری مسکو به توافق آتش بس ختم شد. به رغم آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، اختلافات و تنش‌های دو کشور بر سر موضوعاتی از قبیل تعیین مرز و دادن جاده و گذرگاه‌های ارتباطی حل نشده است.

کمیسیون دولتی اسرای جنگی، گروگان‌ها و مفقودان جمهوری آذربایجان چهارشنبه گذشته در اقدامی بشردوستانه، پنج نظامی ارمنستانی که ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) دستگیر شده بودند، آزاد شدند. بنابر اعلام این نهاد دولتی در باکو، این نظامیان ارمنستانی در جریان درگیری‌ها در منطقه مرزی «کلبجر» در قره باغ کوهستانی دستگیر شده بودند. جمهوری آذربایجان در ۲ ماه اخیر ۲۱ نظامی اسیر ارمنستانی را آزاد و به ایروان مسترد کرده است.

 «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اخیرا گفت که ایروان علاقند به امضای توافق صلح با باکو و آغاز مذاکرات درباره آن است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها