وزیر خارجه طالبان با نماینده ایران در امور افغانستان دیدار کرد

روابط دوجانبهٔ اقتصادی و سیاسی میان افغانستان و ایران، افزایش پروازها، ترانزیت زمینی و سایر تسهیلات و فراهم‌آوری تسهیلات برای مهاجرین افغان از جمله موارد مورد بحث میان وزیر خارجه طالبان و نماینده ایران در امور افغانستان بود.

وزیر خارجه طالبان با نماینده ایران در امور افغانستان دیدار کرد

«امیرخان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان، در جریان سفر خود به تهران با «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه طالبان، در این دیدار پیرامون روابط دوجانبهٔ اقتصادی و سیاسی میان افغانستان و ایران، افزایش پروازها، ترانزیت زمینی و سایر تسهیلات و فراهم‌آوری تسهیلات برای مهاجرین افغان بحث صورت گرفت.

«امیرخان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان عصر روز شنبه (18 دی) در راس هیاتی برای گفت‌وگو با مقامات ایران وارد تهران شد.

وزارت امور خارجه طالبان عصر روز گذشته از دیدار «متقی» و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان خاطرنشان کرد که در این دیدار، روابط، تجارت، بازرگانی، فرآورده های نفتی، ترانزیت و مسائل امنیتی به صورت مثبت و سازنده مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان  این‌که هر دو طرف موقعیت سرزمینی افغانستان را پیوندی بین آسیای مرکزی و جنوبی خواندند، گفت: ایران می‌تواند صادرات خود را به سایر کشورهای منطقه از طریق افغانستان ترانزیت کند و افغانستان نیز می‌تواند از مزیت ترانزیتی طریق ایران استفاده کند.

در همین حال «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه طالبان سفر خود به تهران را مثبت ارزیابی کرد.

وی درباره این سفر به رادیو تلویزیون ملی افغانستان گفت: «دیدارهای مثبتی با طرف ایرانی در زمینه تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و امنیتی داشتیم. هدف ما برقراری روابط خوب با منطقه و به ویژه با کشورهای همسایه است.»

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها