وزیر خارجه طالبان: گفت‌وگوها با تهران مثبت بود؛ می‌خواهیم با منطقه روابط خوب داشته باشیم

وزیر خارجه دولت موقت طالبان درباره سفر خود به تهران گفت که دیدارهای مثبتی را با طرف ایرانی درباره تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و مسائل امنیتی داشته است.

وزیر خارجه طالبان:  گفت‌وگوها با تهران مثبت بود؛ می‌خواهیم با منطقه روابط خوب داشته باشیم

«امیرخان متقی» درباره این سفر به رادیو تلویزیون ملی افغانستان گفت: «دیدارهای مثبتی با طرف ایرانی در زمینه تجارت، نفت، ترانزیت، سیاسی و امنیتی داشتیم. هدف ما برقراری روابط خوب با منطقه و به ویژه با کشورهای همسایه است.»

به گزارش فارس، هیأتی از طالبان به سرپرستی «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه این گروه، عصر روز گذشته وارد تهران شد.

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان نیز گفت که امیرخان متقی در این سفر با مقامات ایرانی در باره مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجران افغان در جمهوری اسلامی ایران بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

 روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که شب گذشته (شنبه) ۱۸ دی ماه «مولوی امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در رأس یک هیات اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد. 

براساس اعلام این وزارتخانه در این هیات که سرپرستان وزارتخانه های اقتصاد و صنعت، تجارت افغانستان و معاونان چندین وزارتخانه اقتصادی نیز حضور دارند قرار است درباره همکاریهای اقتصادی بین دو کشور مذاکره شود.

روابط عمومی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت حفظ روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در راستای منافع مردم کشور همسایه خصوصا در شرایط کنونی تاکید دارد.

براساس اعلام این وزارتخانه، در جریان این سفر قرار است در موضوعات مختلف اقتصادی و تجاری چون همکاریهای بانکی، بازارچه های مرزی ، معدن، تجارت و همکاری‌های ورزشی توافقاتی حاصل شود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • شهرام.ر
    1

    گفتگو با ملاها خوب بوده (چون فرقی با شما ندارند) نه با تهران.مردک وحشی.

  • ناشناس
    1

    جناب آقای دکتر سید متقی اینها هم از همنوعان و همفکران هم مسلکان خودتان هستند . ناراحت نباشید سیل دلارها به سوی شما نیز روانه خواهد شد . اجرکم عندالله یا مهدی

  • ناشناس
    1

    مگه میشه مگه داریم..... خخخخخخخ

  • الف
    1

    اگر مذهب ما (شیعه) و دین ما (اسلام) در نظام جمهوری اسلامی ما، عامل وحدت بود، با طالبان و چین و روسیه، دوست و با جبهه مقاومت افعان و عربستان دشمن نبودیم. مگر اینکه بپذیریم دین از سیاست جداست.

  • سرباز کوروش
    1

    .. این ملاهای مهمان با خودشون یه سری تکنولوژی مردمی میارن، مثلاً ساخت خمپاره انداز با مخزن داخلی آبگرمکن نفتی جهت حمله به مثلا سفارت یه کشوری تو تهران، یا ساخت بمب دست‌ساز واسه آتیش به اختیارهای انتحاری از همه بریده و رد داده، یا نحوه ساخت مواد مخدر جدید بنام مادر موادها....تکنولوژی در خدمت دشمن بشریت.....

  • محمد.،،
    0

    زبان هم رامیفهمیدوهم رادرک میکنید چون مثل همهستید فاسدوبیوجدانو وبیدردوخدانشناس

  • زستم دستانم آرزوست
    0

    انزوا چیز بسیار خطرناک است.پناه بردن به نا اهل از آن جمله است.

  • ناشناس
    0

    متاسفانه تلویزیون حکومت اعلام کرد وزیر خارجه افعانستان،کی تا حالا یک گروه تروریست،نماینده مردم شریف افعانستان شده؟؟؟کبوتر با کبوتر و باز با باز کند پرواز

  • ناشناس
    0

    تجارت نفت؟
    اونوقت چه جوری می خواید پول نفت رو پرداخت کنید؟

  • 0

    یه سوال از نظام جمهوری اسلامی :
    شما که این همه سال حرف از مقاومت میزدید،
    چرا از مقاومت پنجشیر افغانستان حمایت نکردید؟

  • 1
    0

    این پشمک چی از حکومت داری سرش میشه ، دقیقا مثل شما

  • TN
    0

    آخوندها تو انگلیس دوره دیدن و شما هم پیش آخوندها وای به حال مردم افغانستان

  • هه هه
    0

    من حاضر مشاورتون بشم باچندنكته سالها بچاپيد و حالشو ببريد اول حواس را پرت كن جيبو بزن دوم ابو گل الود بكن دلار بگير سوك سياست كي بود كي نبود چهارم دشمن ساختگي درست كن پنجم تا تواني به سران گردن كلفت دنيا رشوه بده در بخور بخور شريك كن ششم كارهاي بد را گردن خدا بيانداز هفتم فقط دروغ بگو هشتم چندشبكه مخالف نما در خارج راه اندازي كن نهم يك گروه برانداز نما در خارج راه اندازي كن كه مخالفين را فريب داده و براحتي بشما تحويل بده

  • ناشناس
    0

    ترم اول ياد بگير چگونه دزدي كنيد

  • ناشناس
    0

    يكي از ابزارهاي كارامد حواس پرت كردن گير دادن به زنان بنام حجاب دوم ذهن مردمو بفرست به غزه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها