رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با وزیر دفاع آلمان:

داعش همچنان تهدیدی علیه اروپا و خاورمیانه است

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با وزیر دفاع آلمان تاکید کرد که جنگ با داعش پایان نگرفته و تروریسم در منطقه، خطر و تهدیدی علیه امنیت و ثبات در اروپا و خاورمیانه محسوب می‌شود.

داعش همچنان تهدیدی علیه اروپا و خاورمیانه است

نیچروان بارزانی روز یکشنبه در اربیل از «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان استقبال و در سخنان خود تاکید کرد که جنگ با داعش همچنان پایان نگرفته و تروریسم در منطقه، خطر و تهدیدی علیه امنیت و ثبات در اروپا و خاورمیانه محسوب می‌شود.

ریاست اقلیم کردستان عراق با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار روابط آلمان با عراق و اقلیم کردستان عراق، زمینه‌های مشترک و همکاری‌های دو طرفه، آخرین تحولات در مقابله با تروریسم و خطرات داعش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی اقدامات نیروهای آلمانی در عراق و آخرین تحولات منطقه از دیگر محورهای این نشست بود.

بارزانی همچنین به لامبرشت و دولت جدید آلمان به دلیل آغاز به کار دولت جدید این کشور تبریک گفت و سفر وزیر دفاع آلمان به عراق را در این مرحله مهم توصیف کرد و همچنین از ارتش آلمان به خاطر کمک به عراق و اقلیم کردستان عراق در جنگ با تروریسم تشکر کرد.

وی همچنین تاکید کرد که تهدیدات داعش همچنان تمام نشده است و از بین بردن تروریسم تنها با ابزار نظامی صورت نمی‌گیرد بلکه نیازمند اقدامات سیاسی نیز می باشد.

بارزانی در این دیدار از مردم، دولت و پارلمان آلمان و نقش این کشور در عراق و اقلیم کردستان برای حمایت‌های سیاسی، نظامی و به ویژه کمک‌های بشردوستانه به آسیب‌دیدگان و جنگ‌زدگان ایزدی و مسیحی تشکر کرد.

وزیر دفاع آلمان هم با تاکید مجدد بر ادامه حمایت آلمان از عراق و اقلیم کردستان عراق، نسبت به آینده همکاری مشترک با عراق و اقلیم کردستان ابراز خوش بینی و از نقش نیروهای پیشمرگه تشکر و در مقابله و شکست داعش قدردانی کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، بررسی وضعیت آوارگان و پناجویان در اقلیم کردستان عراق، تحرکات داعش در سوریه، وضعیت اردوگاه الهول و تعدادی دیگر از موضوعات مورد علاقه از دیگر موضوعات این دیدار بود.

«کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان پیش از دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق با همتای عراقی خود و نیز «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیدار کرده بود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • بابائی
    0

    ترکیه در شمال عراق از داعش حمایت می کند و رئیس اقلیم کردستان عراق با ترکیه در شمال عراق همه جانبه همکاری می کند.

  • بابائی
    0

    آمریکا کشوری است که از سال 1980 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از تروریسم درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان در سایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.

    آمریکا کشوری است که از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور دیگر از داعش درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.


  • ناشناس
    0

    و این درحالی است که 80 الی 85 درصد داعش اروپایی ها هستند.

  • اروپا به همراه داعش همچنان تهدیدی علیه عراق و خاورمیانه است
    0

    اروپا به همراه داعش همچنان تهدیدی علیه عراق و خاورمیانه است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها