در پی حمله داعش به پیشمرگ‌ها صورت گرفت

آماده‌باش در اقلیم کردستان عراق/ نخست وزیر خواستار همکاری سه جانبه با بغداد و ائتلاف ضد داعش شد

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد، نیروهای پپیشمرگ پس از حمله اعضای گروه تروریستی داعش در شهرستان "کفری" وارد حالت آماده باش شده‌اند.

آماده‌باش در اقلیم کردستان عراق/ نخست وزیر خواستار همکاری سه جانبه با بغداد و ائتلاف ضد داعش شد

به گزارش سایت شفق نیوز، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: از شنیدن خبر شهادت گروهی از قهرمانان پیشمرگ در شب گذشته هنگام کمک به هم‌قطاران خود در منطقه "کولجو" بسیار ناراحت شدم. ما بارها نسبت به خطر تروریست‌های داعش و تجدید قوا و بازسازی صفوف آنها به ویژه در مناطق  کردستانی خارج از اداره اقلیم کردستان هشدار داده‌ایم.

مسرور بارزانی در ادامه تصریح کرد: اعضای داعش از خلاءهای امنیتی در این مناطق سوء استفاده کرده و تهدید جدی برای امنیت منطقه و ساکنان آن هستند و باید فعالیت مراکز امنیتی مشترک میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق با هماهنگی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با هدف پر کردن شکاف‌های امنیتی در این مناطق از سرگرفته شود.

وی همچنین افزود: وزارت پیشمرگ را مامور اتخاذ اقدامات لازم برای پایان دادن به تهدیدات تروریستی داعش و ممانعت از وارد کردن خسارت به نیروهای پیشمرگ و اهالی این منطقه کرده‌ایم.

مسرور بارزانی به نیروهای پیشمرگ دستور داد تا برای ممانعت از تهدیدات تروریست‌های داعشی در حالت آماده باش باشند.

از سوی دیگر، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حمله داعش به نیروهای پیشمرگ به خانواده قربانیانی که جان خود را در این حمله داعش در منطقه "کرمیان" از دست دادند، تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: تسلیت و همدردی عمیق خود را به خانواده‌های کسانی که جان خود را در هنگام کمک به همرزمانشان در منطقه "کولجو" از دست دادند، اعلام می‌کنم. از خداوند متعال می‌خواهم روح آنها را با عطوفت و مهربانی خود شاد گرداند و  به خانواده قربانیان صبر و آرامش عطا کند و  برای نیروهای پیشمرگ زخمی آرزوی شفای عاجل می‌کنم.

در این بیانیه همچنین آمده است:  تداوم و افزایش حملات داعش پیام جدی و خطرناک و تهدید و خطر واقعی برای منطقه به شمار می‌آید و باید همکاری و هماهنگی بین نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق با کمک نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن افزایش یابد.

نیچروان بارزانی خواستار افزایش کارآمدی و توسعه هماهنگی موجود بین طرف‌های ذی‌ربط در اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق با مشارکت و حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به خاطر مقابله با تروریست‌های داعش، تهدیدات و خطرات این سازمان تروریستی شد.

از سوی دیگر، احسان عزیز، عضو سابق شورای شهرداری در شهرستان "خانقین" ( واقع در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه) خاطرنشان کرد، آمار و نتیجه نهایی حمله داعش به پیشمرگ‌ها در اطراف شهرستان "کولجو" در مرزهای بین دیالی و سلیمانیه پنج کشته و سه زخمی است.

عزیز در ادامه گفت، این حمله، نخستین حمله از نوع خود از ۱۵ ماه پیش در "کولجو" است که یک منطقه امن و باثبات به شمار می‌آید و این حمله غافلگیرانه بوده و دال بر وجود گروهک‌های مخفی است.

کولجو یکی از مناطق کشاورزی بزرگی است که در مرزهای اداری در حد فاصل دیالی و سلیمانیه و توابع شهرستان "کفری" واقع شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها