کره جنوبی: سرنوشت پول های مسدود شده ایران به مذاکرات احیای برجام بستگی دارد

به گفته مقامات سئول، ظاهراً سرنوشت دارایی‌های مسدود شده ایران به مذاکرات تهران و قدرت‌های جهانی بستگی دارد.

کره جنوبی: سرنوشت پول های مسدود شده ایران به مذاکرات احیای برجام بستگی دارد

خبرگزاری یونهاپ نوشت: چوی جونگ کان معاون وزیر خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه (به وقت محلی) در حاشیه هشتمین دور مذاکرات احیای برجام با علی باقری کنی، همتای ایرانی خود در پایتخت اتریش دیدار کرد.

کره جنوبی مستقیماً در مذاکرات هسته ای حضور ندارد، اما به واسطه بن بست های طولانی مدت با ایران بر سر دارایی های مسدود شده تهران در سئول، از نزدیک تحولات مربوطه را زیر نظر داشته است.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، چوی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که به زودی توافق برای احیای برجام به دست آید و دو طرف بر این باورند که دارایی‌های مسدود شده تهران باید به زودی آزاد شود.

این وزارتخانه اعلام کرد که دو طرف همچنین توافق کردند که رایزنی ها در مورد جزئیات مربوط به فرآیند انتقال پول را افزایش دهند.

حدود 7 میلیارد دلار وجوه متعلق به ایران در دو بانک کره جنوبی (بانک صنعتی کره و بانک ووری ) مسدود شده است. تهران خواستار آزادسازی این پول هاست.

به گفته مقامات سئول، ظاهراً سرنوشت این دارایی‌های مسدود شده به مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی بستگی دارد، زیرا به گفته این مقامات، کره جنوبی برای آزادسازی این وجوه، به تایید دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا نیاز دارد.

روز چهارشنبه، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که موضوع لغو تحریم‌ها از مهم ترین بخش های مذاکرات جاری است و توافقی نخواهیم نداشت مگر اینکه درباره همه چیز توافق شود.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • آشنا
    2

    «کره جنوبی برای آزادسازی این وجوه، به تایید دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا نیاز دارد.» اعتراف تلخ مسئولین کره جنوبی در خصوص اینکه مستعمره بی چون و چرای آمریکا هستند و برای آب خوردن خود نیز بایستی از ارباب، اجازه بگیرند. واقعا که شرم آور است! کشوری که استقلال ندارد، اعتبار هم ندارد و نمی تواند به عنوان یک طرف معادلات بین المللی قرار بگیرد! ایران بعد از وصول طلب خود، بایستی کره جنوبی را بطور کامل از معادلات سیاسی _ اقتصادی خود کنار بگذارد!
    البته اگر خبرفوری نیز اجازه نشر مطلب را بدهد و سیاست سانسور و انتشار گزینشی نظرات را کنار گذاشته، یا این رویه نامناسب را لااقل متعادل تر نموده باشد!

    نظرات شما -
    • شوقی
      0

      نام کره جنوبی حذف کن لطفا و بنویس کل کشورهای جهان برای ازاد سازی.......، جناب آقای آشنا نقد و تحلیل و اعتراض و مسخره کردن مشکل حل نمیکنه تحریم آمریکا جهانی است و کره جنوبی واقعیها برای مردم بازگو کرد

  • کره جنوبی از سال 1945 تاکنون سگ دست نشانده آمریکا در جهان است.
    2


    کره جنوبی از سال 1945 تاکنون سگ دست نشانده آمریکا در جهان است.

  • 3


    سرنوشت پول های مسدود شده ایران برای کره جنوبی گران تمام می شود.

  • ناشناس
    3

    کره جنونی نوکر آمریکا است.
    کره جنوبی از آمریکا دستور می گیرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مثل ایران و روسیه

  • محمد رضا
    0

    بنظر کره از پیشمیبگیرد که پسنیافتد نباید پرو شوند بهبهانهای هم ظلم میکند هم شرط بنی اساییلی میگذارد کره از امتحان ایرانیان رد شد

  • ناشناس
    0

    بمب اتمی کره شمالی بهترین گزینه در برابر مقابله کره جنوبی و آمریکا بوده است.
    کره شمالی بهترین کشور در جهان بوده است.

  • حسین
    0

    هر کشوری با توجه ب شرایط سیاسی دنیا ب منافع ملی خودش نگاه میکنه و نه تنها کره جنوبی حتی کشورهای چین و روسیه هم ک جز قدرتهای بزرگ دنیا حساب میشن با تحریمهای آمریکا همراهی کردند چون راهی غیر از این نداشتند دیگه چ برسه ب کره جنوبی یا عراق و یا هر کشور دیگه ای در دنیا ک بانکهاشون مورد محدویت و جریمه آمریکا قرار میگرفت بنابراین باید با توجه ب چراغ سبز آمریکا پیش میرن و اینکه تصور کنیم مثلا فلان کشور جیره خوار آمریکاست و یا مستقل نیست کاملا اشتباه هست چون همه امور مالی و مبادلات اقتصادی دنیا بنوعی وابسته بهم به ویژه آمریکا بعنوان قطب بزرگ اقتصادی دنیا هستند بخصوص چین که منافع زیادی در مبادلات اقتصادی و تجاری با آمریکا داره حالا کره جنوبی ک جای خود داره

  • عاشقان بند کیف
    0

    اگر ایران هم فقط یک دوست باوفا مثل کره داشت کمتر غم داشت ، دوست خوب خوبه ایران عراق است که برای خاک ریختن روی غرامت جنگ 8 ساله و بمدد مسئولان عرب دوست ، حتی از پول ویزا در اربعین هم دریغ نمیکند

  • ناشناس
    0

    کره نباید این پولها را پس بدهد چون اکر پولها آزاد شوند در جیب شیخ حسن خواهد رفت و جنگ در منطقه شعله ور خواهد شد نگذارید اکسیژن به این افراد برید

  • ناشناس
    0

    چین خوبه اون چرا پول های ایران را نمی دهد

  • ناشناس
    0

    این پول ها باید به صاحبان اصلی آن یعنی دکتر سید بشار اسد و جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی شیخ نصرالله و انصار الله یمن و حشد الشعبی و دکتر سید اسماعیل هنیه و دکتر سید شیخ زکزاکی و...... تحویل داده شود.
    اجرکم عندالله

  • ناشناس
    0

    ن مستعمره آمریکاست ن دست نشانده و ن مطیع آمریکا بلکه بخاطر تحریم و جریمه نشدن بانکهای خودش ک بعدا باید کلی تاوان بده و بخاطر مبادلات تجاری ک با آمریکا و کشورهای اروپایی داره، در جهت حفظ منافع خودش رفتار میکنه کاری ک تقریبا همه کشورهای دنیا حتی چین و روسیه و عراق هم انجام دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها