پاپ: خشونت علیه زنان، توهین به خداوند است

رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار پایان خشونت علیه زنان شد.

پاپ: خشونت علیه زنان، توهین به خداوند است

به گزارش رویترز، پاپ فرانسیس در پیام خود به مناسبت کریسمس و در یکی از شدید ترین واکنش های خود علیه خشونت علیه زنان این اقدام را اقدامی نزدیک شدن به شیطان دانسته و گفت: خشونت علیه زنان دشمنی و اهانت به خداوند است.

پاپ فرانسیس در روزی که هم سال نو جشن گرفته می‌شود و هم یاد مریم مقدس گرامی داشته می‌شود، خواستار پایان گرفتن خشونت علیه زنان در سرتاسر جهان شد.

رهبر کاتولیک‌های جهان موعظه سال نو خود را حول مضامین مادری و زنان تنظیم کرده بود. تاکید کرد که زنان و مادران رشته‌های زندگی را کنار هم نگه داشته اند و از آنجایی که مادران زندگی می‌بخشند و زنان دنیا را (با هم) نگه می دارند، بیایید همه ما برای ارتقای منزلت مادران و محافظت از زنان تلاش بیشتری کنیم.

پاپ فرانسیس گفت: چقدر در جهان خشونت علیه زنان را شاهد هستیم؟ دیگر کافی است، آزار رساندن به یک زن، توهین به خداوند است. به یاد بیاوریم که خداوند انسانیت ما را از طریق یک زن ارزانی داشته است – نه از طریق یک فرشته.

خاطر نشان می شود در دو سال گذشته و در طی پاندمی کرونا که منجر به قرنطینه های طولانی مدت شد، کلیسای واتیکان گزارش های فراوانی از افزایش خشونت علیه زنان دریافت کرده و پاپ نسبت به این موضوع در گذشته نیز واکنش داشته است.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • شهرام.ر
    0

    آفرین بر ایشان . اگه همین حرفها را یک فرد معمولی بیان کند خیلی از جاهلان او را به لقب« فمینیسم » متهم!!! میکنند (بدون حتی درک معنی این لغت).

  • ناشناس
    0

    زنده باد رهبر بزرگوار و دوست داشتنی و مرگ بر وحشیان زن ستیز.

  • رهبرمردمی
    0

    زنده باد* دلسوزان صلح و انسانیت ک در مهمترین سخنرانیهایشان ب مسائل همه ملتها می پردازند. و از درد و رنج مردم میگویند و راهنمایی دلسوزانه میکنند... مال ما ک از هر سه کلمه حرفش دوتاش؛ دووشمن دوشمنه!!!و انگار تو قلعه زندگی میکنه با دیوارهای بلند و هیچی از درد و رنج مردم نمی فهمه!!! و سنگ یعده عرب مفتخور بسینه میزنه ک انگار باید تا ابد ایرانیها له له اونا باشن و از گلوی ملت ببرن و بفرستن برای چندکشور سواستفاده گر و زالو

  • ناشناس
    1

    رسیدم تو افکارت پاپی

  • نازی
    1

    آفرین

    اما کاش زمان حملات داعش به کشورهای اسلامی و مرگ و استرس و تجاوز به زنان و کودکان و خشونت های وحشیانه و غیر قابل تحمل و تصور علیه خانواده های اقوام و ادیان مختلف، نیز کمکی موثر کرده بودی.

    روح همه ی شهدا بویژه شهید سلیمانی عزیز شاد باد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها