چین تجهیزات رباتیک مسلح در مرز با هند مستقر کرده است

گزارش‌ها حاکی از آن است که چین در منطقه مورد مناقشه با هند، از تجهیزات رباتیک استفاده می‌کند تا از پس پستی بلندی‌هایی که برای سربازانش چالش‌برانگیز هستند، برآید.

چین تجهیزات رباتیک مسلح در مرز با هند مستقر کرده است

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، چین و هند در سپتامبر ۲۰۲۰ بر سر مناقشه‌ای مرزی در سواحل جنوبی دریاچه "پانگونگ" با یکدیگر درگیر شدند؛ منطقه‌ای که چین آن را "شنپائوشان" و هند آن را "چوشول" می‌داند.

نیروهای دو کشور در سال ۲۰۲۱ نیز به تقابل خود ادامه دادند. حال گزارش‌ها حاکی از آن است که چین استفاده از وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین را در منطقه تبت شروع کرده تا مواضعش را تقویت کند.

ارتش آزادی‌بخش خلق چین این تجهیزات را با نام "شارپ کلاو" و "میول-۲۰۰"، در سال ۲۰۱۴ به دست آورد، اما تاکنون از آن‌ها استفاده زیادی نکرده بود. ارتش چین حدود ۱۲۰ تا ۳۰۰ دستگاه "میول" را به تبت اعزام کرده است که اکثر آن‌ها در نزدیکی مرز مستقر شده‌اند.

"کلاو" هم می‌تواند از راه دور کنترل شود و هم این امکان را دارد که به صورت خودکار و بر اساس منافع ملی چین، فعالیت کند. میول هم می‌تواند به عنوان یک کامیون تحویل‌دهنده مورد استفاده قرار گیرد و هم می‌شود از تسلیحاتی که بر روی آن نصب می‌شود، استفاده کرده و به عنوان مثال، تیراندازی کرد.

ارتش چین ۸۸ دستگاه شارپ کلاو را به تبت اعزام کرده که ۳۸ دستگاه از آن‌ها در بخش غربی این منطقه مستقر شده‌اند، جایی که تقابل ارتش چین و هند در جریان است.

منطقه‌ای که این تجهیزات به آنجا اعزام شده‌اند، بسیار خشک و بی‌ آب و علف بوده و شرایط نامساعدی دارد. این منطقه عمدتا راه دسترسی به چند مسیر تجاری برای عبور از دل کویر است.

ارتش چین همچنین خودروهای مقاوم در برابر مین و کمین خود با نام "وی‌پی-۲۲" را نیز به این منطقه اعزام کرده است؛ خودروهایی که برای جابجایی نیروها در مسیرها و مناطق دشوار استفاده شده و همچنین‌ می‌تواند کارکرد یک آمبولانس را داشته باشد. اکثر ۷۰ واحد اعزام شده به تبت، در بخش غربی مستقر شده‌اند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها