وزیر امور خارجه هند:

پروژه بندر چابهار را به دلیل تحریم‌های آمریکا به تعویق نینداخته ایم/ چین از تحریم ها علیه ایران، سوء استفاده می کند

وزیر امور خارجه هند مدعی شد که کشورش به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران پروژه بندر چابهار را به تعویق نینداخته است.

 پروژه بندر چابهار را به دلیل تحریم‌های آمریکا به تعویق نینداخته ایم/ چین از تحریم ها علیه ایران، سوء استفاده می کند

به گزارش شبکه خبری اودیشا تیوی، اِس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، روز جمعه در یک مصاحبه گفت: تحریم های آمریکا علیه ایران بر پروژه بندر چابهار هند تأثیری نداشته است.

وی در پاسخ به سوال رایتش پاندی، یکی از نماینگان مجلس هند و عضو حزب BSP، تصریح کرد که تحریم‌های آمریکا به هیچ وجه ارتباطی با "پروژه بندر چابهار هند" در ایران ندارد.

در جریان این نشست، پاندی مدعی شد که دولت ایران "علناً می‌گوید که پروژه بندر چابهار ما" به شدت به علت تحریم های آمریکا به تعویق افتاده است.

وی همچنین مدعی شد که چین با سوء استفاده از تحریم های آمریکا علیه ایران مانند کاری که در بخش "راه آهن" انجام داده است، در تلاش است تا روی پروژه چابهار کار کند. پاندی از دولت هند پرسید که آیا "راه حلی" برای این موضوع اندیشیده شده است یا خیر.

جایشانکار گفت: من می خواهم به این نماینده اطلاع دهم که ادعای (او) کاملاً نادرست است. این توافقنامه در سال 2016 امضا شد. ما ترمینال را در سال 2018 در اختیار گرفتیم. ما قبلاً شش جرثقیل عرضه کرده ایم. ترمینال کاملاً عملیاتی است.

وی در ادامه گفت: تحریم های آمریکا به هیچ وجه به این پروژه مربوط نمی شود.

وزیر امور خارجه هند همچنین تاکید کرد که تمام توافقات این کشور در مورد عملیات بندر چابهار محدود به ایران است.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    7

    هندی ها فکر میکنند بعد از امضای برجام جدید جایی در ایران دارن ما خباثت کره جنوبی فرانسه و هند را از یاد نخواهیم برد لاشخورهای پروژه فرزاد بی... و بندر چابهار و لجن زاری پژو و رنو و توتال و سامسونگ و ال جی ... چین و ژاپن میتوانند همزمان شرکای آینده ما باشند. انشاالله

  • نظرگو
    3

    معلومه، چین با ما قرارداد ۲۵ ساله بسته
    قرار نیست به همین سادگی ها وا بده...

  • بابا زید
    5

    مسئولین ما اگر مردانگی داشته باشند وغیرت ،ایرانی ووطن پرستی ،اگر گشایشی در برجام ایجاد شد وروابط ما با دنیا عادی شدقطعابایدحساب کشورهایی که با دستور آمریکا به ماضربه زدند را کف دستشان بگذارند ومانند گذشته دروازه های اقتصاد کشور را به روی آنها بار نکنند،از جمله کره جنوبی هند وفرانسه باید تاوان پس بدهند

    نظرات شما -
    • الف
      0

      خودمون ضربه میبینیم اونا میرن بازار امارات و جاهای دیگه.حتما باید یک عرض اندامی بکنیم همه جا یک قلدربازی دربیاریم حتی در شکست هامون.با همه روابط بگیرید بسه از این عقده گشایی ها

  • مهدی
    0

    خاک بر سر مسئولین وطن فروش و دزد ما

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      به خاطره بقای عمرشان تو این مملکت کل مسوالین کشور همه کاری می کنند و مردم را هم به روز سیاه کشندن ظلم ستم پایدار نمی ماند مردم دیکه به اخر رسیدن از دست مسوالین نظام

  • ممد
    0

    آخه بدبختی اینجاست منافع اقتصادی مسولین محترم بر منافع ملی ارجحیت داره

  • بارها گفتیم پند نگرفتید!
    0

    تز خنثی سازی تخریم، یعنی چه؟ مثلا:
    1- خودکفایی در محصولت داخلی؟ خودرو و لوازم خانگی انحصاری کرده و دست تاجر بیرحم باز گذاشتید برای احتکار و گرافروشی و مافایایباری یعنی تحریم داخلی!
    2- خلق کاذ پولهای هنگفت در سیستم بانکی و دادن وامهای میلایردی با کمترین پشتوانه برگشت به به مثلا یک درصد نورچشمی های صاحب نفوذ؟
    نه این خنثی سازی تحریمها نیستف حنثی سازی تحریم این است، همزمان بروید مذاکرات کنید حتی مستقیم مسئول اصلی تحریم یعین امریکا و این بچه ها قهر نکنید، باید از سهس ال پیش رئوس اصلی کشور (و نه خائننی داخل دولت روحانی) میرفتند هزینه سازی میکردند برای تحرمیچیان غربی و همکارنشف یعنی میگفتن اگر تا تارمپ و بقیه متحدانش سالی صد میلیارد دلار به اقتصاد ایران ضربه برنند و تحریمخهای ظالمانه ای مثل دارو و غذا ایجاد کنند علیه ایران، ایران توانایی دارد (مثلا غیر مستقیم از طریق نیورهای نیابتی به منافع انرژی و بقیه منافع شما در همه جهان) و عملا معادل صد میلیارد دلار به منافع شما ضربه میزند! این راه درست خنثی سازی تحریم است! یعنی تا تحریم کننده تنبیه و هزینه ای در مقابل ظلمش نبیند، دست ظلم تحریم نمیکشد!

  • بارها گفتیم پند نگرفتید!
    0

    تز خنثی سازی تحریم، یعنی چه؟ مثلا:
    1- خودکفایی در محصولات داخلی؟ خودرو و لوازم خانگی انحصاری کرده و دست تاجر بیرحم باز گذاشتید برای احتکار و گرانفروشی و مافیایی بازی یعنی تحریم داخلی!
    2- خلق کاذب پولهای هنگفت در سیستم بانکی و دادن وامهای میلیاردی با کمترین پشتوانه برگشت به به مثلا یک درصد نورچشمی های صاحب نفوذ؟
    نه این خنثی سازی تحریمها نیست!، حنثی سازی تحریم این است، همزمان بروید مذاکرات کنید حتی مستقیم مسئول اصلی تحریم یعنی امریکا و مثل بچه ها قهر نکنید، باید از سه سال پیش رئوس اصلی کشور (و نه خائننی داخل نفوذی در دولت روحانی) میرفتند هزینه سازی میکردند برای تحریمچیان غربی و همکارنش، یعنی میگفتن اگر تا ترامپ و بقیه متحدانش سالی صد میلیارد دلار به اقتصاد ایران ضربه برنند و تحریمهای ظالمانه ای مثل دارو و غذا ایجاد کنند علیه ایران، ایران توانایی دارد (مثلا غیر مستقیم از طریق نیروهای نیابتی به منافع انرژی و بقیه منافع شما در همه جهان) و عملا معادل صد میلیارد دلار به منافع شما ضربه میزند! این راه درست خنثی سازی تحریم است! یعنی تا تحریم کننده تنبیه و هزینه ای در مقابل ظلمش نبیند، دست از ظلم تحریم نمیکشد! اشتباهات تایپی اصلاح شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها