هشدار پوتین به ناتو در صورت نادیده گرفتن نگرانی‌های روسیه

رئیس جمهور روسیه به غربی‌ها هشدار داد که در صورت نادیده گرفتن نگرانی‌های روسیه، گزینه نظامی را بررسی خواهد کرد.

هشدار پوتین به ناتو در صورت نادیده گرفتن نگرانی‌های روسیه

به گزارش راشاتودی، ولادیمیر پوتین امروز (یکشنبه) اعلام کرد که واکنش مسکو، در صورت امتناع آمریکا و ناتو از ارائه تضمین‌های امنیتی به روسیه، ممکن است کاملا متفاوت باشد و به توصیه‌های فرماندهان  نظامی بستگی دارد.

پوتین در مصاحبه با شبکه «روسیه-۱» در پاسخ به سوالی مبنی بر پاسخ نظامی و فنی مسکو در صورت نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی روسیه از طرف ناتو، گفت: «پاسخ ما ممکن است کاملا متفاوت باشد و به توصیه و مشاوره‌هایی بستگی دارد که کارشناسان نظامی ما به من ارائه خواهند کرد.»

رئیس جمهور روسیه در ادامه با اشاره به ضمانت نامه‌های امنیتی بین روسیه و ناتو افزود: «روسیه برای دستیابی به نتیجه مذاکرات دیپلماتیک، تضمین‌های امنیتی استراتژیک را به آمریکا و ناتو ارائه کرده است. امیدواریم که مذاکرات به دستیابی به یک توافق بیانجامد و باعث کاهش تنش‌ها در منطقه شود.»

چندی پیش مسکو پیشنهاد امنیتی مفصل به آمریکا و ناتو ارائه کرد که در آن به تعهدات الزام آور قانونی مسکو و واشنگتن برای مستقر نکردن تسلیحات و نیرو‌ها در مناطقی که ممکن است تهدیدی برای امنیت ملی طرف مقابل تلقی شود، توصیه کرد.

اخیرا تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه بالا گرفته و مقامات آمریکایی ادعا کردند که روسیه قصد حمله نظامی به اوکراین را دارد. اما مقامات روسیه بار‌ها این ادعا‌ها را رد کرده و آن را بازی سیاسسی کشور‌های غربی دانسته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها