وزیر دفاع تایوان:

ارتش چین در پی فرسوده‌کردن توان نظامی تایوان است

وزیر دفاع تایوان با بیان اینکه ارتش چین به‌دنبال فرسوده کردن نیروهای مسلح این کشور است، اما تاکید کرد که تایپه قادر به دفاع از خود در زمان مورد نیاز است.

ارتش چین در پی فرسوده‌کردن توان نظامی تایوان است

بعد از هشدار وزارت دفاع تایوان درباره توانایی چین برای انجام حمله نظامی تمام‌عیار به این کشور در سال ۲۰۲۵، این وزارتخانه این‌بار پکن را به فرسوده‌سازی نیروهای مسلح خود متهم کرد.

«چیو کو چنگ» وزیر دفاع تایوان امروز (دوشنبه) با اشاره به افزایش مجدد فعالیت نیروی هوایی چین نزدیک حریم هوایی این جزیره، ادعا کرد: «ارتش چین در تلاش است تا نیروهای مسلح تایوان را با ماموریت‌های مکرر خود فرسوده کند، اما تایوان قادر به پاسخگویی است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، چیو در حاشیه یک جلسه توجیهی پارلمانی برای قانونگذاران، در پاسخ به سوالی درباره آخرین اقدام نیروی هوایی چین در نزدیک شدن به حریم هوایی تایوان گفت: «قصد آنها این است که به آرامی خسته شویم، تا به شما نشان دهند که ما این قدرت را داریم».

تایوان روز یکشنبه پس از اینکه ۲۷ هواپیمای نیروی هوایی چین دوباره وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی این کشور شدند، جنگنده‌های خود را برای رهگیری آنها اعزام کرد.

وزیر دفاع تایوان ضمن «بسیار جدی» توصیف کردن وضعیت با چین، ادامه داد: «نیروهای ملی ما نشان داده‌اند در حالی که شما ممکن است این قدرت را داشته باشید، ولی ما اقدامات متقابل داریم».

وی با بیان اینکه تایوان به تجزیه و تحلیل انواع هواپیماهایی که چین برای اطلاع از برنامه‌های آینده استفاده می‌کند ادامه خواهد داد، افزود: «آخرین ماموریت چینی شامل ۱۸ جت جنگنده به اضافه ۵ بمب افکن اچ-۶ با قابلیت حمل بمب اتمی و همچنین به طور غیرمعمول، یک هواپیمای سوخت گیری هوایی ی-۲۰ بود».

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

این در حالی است که پیشتر هیأتی از کنگره آمریکا روز جمعه به تایوان رفت و در دیدار با رئیس جمهور این کشور «تسای اینگ وِن»، از این جزیره به عنوان «نیروی خیر» در جهان تمجید کرد و گفت که در دوران ریاست وی روابط با آمریکا پربارتر از چندین دهه گذشته بود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها