در پیامی از خط مقدم درگیری‌ها

نخست وزیر اتیوپی به "دفن دشمنان" تهدید کرد/ هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی در تیگرای

در حالی که درگیری‌ها میان نیروهای فدرال اتیوپی و اقلیم تیگرای تشدید یافته است، نخست وزیر اتیوپی از خط مقدم، تهدید کرد که دشمن را دفن می کند. سازمان ملل نیز نسبت به وقوع قحطی در شمال اتیوپی هشدار داد.

نخست وزیر اتیوپی به "دفن دشمنان" تهدید کرد/ هشدار سازمان ملل نسبت به قحطی در تیگرای

به گزارش  شبکه خبری الجزیره، آدیس آبابا اعلام کرد، در میان پیشروی نیروها و تشدید درگیری‌ها در جبهه‌های مختلف، منطقه جیفرا در اقلیم عفر و دو منطقه بورقا و شیفرا در مرز بین دو اقلیم عفر و امهری را پس گرفته است.

آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی هم در اولین حضورش در جبهه های درگیری با پوشش نظامی گفت، ارتش اتیوپی پیروزی های بزرگی علیه جبهه آزادسازی مردمی تیگرای به دست آورده است.

وی در تصاویری که منتشر شده به دو زبان اورامی و امهری صحبت کرده و گفته است، ارتش تا زمان نابودی تروریست به درگیری‌ها ادامه خواهد داد و تا زمانی که دشمن را دفن کند و از استقلال اتیوپی اطمینان حاصل کند به این نبرد ادامه خواهد داد.

همچنین دولت اتیوپی اعلام کرد، انتشار آخرین تحولات این جنگ توسط سیستم‌های ارتباطی قبل از اعلام آن از شبکه‌های رسمی دولت ممنوع است و نیروهای امنیتی اقدامات لازم را علیه متخلفان این دستور اتخاذ خواهند کرد.

 به نظر می رسد مقصود از این سیستم های ارتباطی، رسانه ها و فعالان شبکه های مجازی است که پیشروی نیروهای تیگرای را پوشش می دهند.

دولت اتیوپی استفاده شهروندان از شبکه های رسانه ای مختلف برای حمایت مستقیم یا غیرمستقیم از جبهه تیگرای و نیز فراخوان ها برای تشکیل دولت انتقالی را هم ممنوع کرد.

نیروهای تیگرای نیز تهدید کردند، یا به سمت آدیس بابا پیشروی کرده یا مسیر رابط بین اتیوپی و بزرگترین بندر منطقه در جیبوتی را مسدود می کنند.

غیتاشو رضا، سخنگوی جبهه آزادسازی مردمی تیگرای گفت، احمد جنگ را انتخاب کرده و درها را به روی گفتگو بسته است‌. او از روزنه های امید موجود برای برقراری صلح استفاده نکرده و خودش فرماندهی جنگ را به عهده گرفته است.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نیز اعلام کرد، تعداد نیازمندان به غذا در شمال اتیوپی به بیش از ۹ میلیون تن رسیده است و در این میان بیشترین سهم متعلق به اقلیم امهره است.

همچنین سفارت آمریکا در آدیس آبابا با اعلام اینکه وضعیت امنیتی اتیوپی همچنان وخیم است، از شهروندانش در این کشور خواست با استفاده از طرق تجاری اتیوپی را فورا ترک کنند.

وزیر خارجه کانادا هم از شهروندان این کشور در اتیوپی خواست، به دلیل تشدید درگیری ها در اتیوپی فورا در شرایطی امن کشور را ترک کنند.

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها