پوتین واکسن بوستر کرونا را تزریق کرد

رئیس جمهور روسیه دوز بوستر واکسن اسپوتنیک وی موسوم به "اسپوتنیک لایت" را دریافت کرد.

پوتین واکسن بوستر کرونا را تزریق کرد

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین در تاریخ ۲۳ مارس سال جاری میلادی نخستین دوز واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرد و دومین دوز را هم ۱۴ آوریل به او تزریق کردند.

وی پس از دریافت دوز بوستر اعلام کرد هیچ حس بدی ندارد و شرایطش نرمال و خوب است.

رئیس جمهوری روسیه هم‌چنین گفته که می‌خواهد بخشی از آزمایش‌های واکسن استنشاقی کرونا باشد که توسط موسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی "گامالیا" کشورش ساخته شده است.

پوتین از "دنیس لوگونوف"، معاون مدیر موسسه تحقیقات همه‌گیرشناسی و میکروبیولوژی گامالیا پرسید: آیا می‌توانم در آزمایش‌های مربوط به واکسن استنشاقی کروناویروس شرکت کنم؟

لوگونوف نیز با بیان اینکه رئیس جمهوری باید رضایت کتبی برای این مساله داشته باشد، گفت: البته که می‌توانید این کار را انجام دهید.

پوتین هم پاسخ داد: من این رضایت‌نامه را امضا می‌کنم. همین امروز می‌توانیم این کار را انجام دهیم. من بوستر "اسپوتنیک وی" را زدم و احساس خوبی دارم.

در اکتبر سال جاری میلادی مرکز مذکور اجازه وزارت بهداشت روسیه را برای فاز دوم آزمایش‌های بالینی واکسن استنشاقی کرونا دریافت کرد.

"الکساندر گینتسبرگ"، مدیر این مرکز گفته بود که واکسن استنشاقی به واکسن‌های دیگر برای جلوگیری از عفونت‌های بیشتر افزوده می‌شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها