کارت واکسن؛ تنها شرط سفرهای دریایی

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات از سرگیری و پروتکل‌های لازم برای سفرهای دریایی را اعلام کرد.

کارت واکسن؛ تنها شرط سفرهای دریایی

حسین عباس‌نژاد اظهار کرد: سفرهای دریای راه‌اندازی شده و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به دقت در آن رعایت می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور از نظر واکسیناسیون عمومی و بهبود شیوع ویروس کرونا، در تعطیلات پیش رو با پیک مسافر در بنادر کشور مواجه خواهیم بود،  بنابراین تمهیدات لازم را برای از سرگیری سفرهای دریایی مانند پیش بینی تعداد صندلی‌ها، ایمنی و ناوگان اندیشیده شده است. به عنوان مثال بسیاری از شناورها که تاکنون در دوران شیوع ویروس کرونا غیر فعال شده بودند، نیاز به اورهال دارند و آماده‌ایم از طریق وجوه اداره شده به آن‌ها تسهیلات ارائه کنیم.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بر اساس پروتکل‌های ابلاغ شده مسافران تنها با تزریق دو دز واکسن و ارائه کارت واکسن می‌توانند سفرهای دریایی را انجام داده و از شناورها استفاده کنند. البته اگر پروتکل‌های بهداشتی در این زمینه تغییر پیدا کند، به سرعت آن را اجرا خواهیم کرد.

عباس نژاد تاکید کرد: برای نظارت بر رعایت دقیق و درست پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ناظران مسئول در همه بنادر حضور دارند و در تمام مراحل پذیرش مسافران نظارت خواهند کرد و اگر شکایتی وجود داشته باشد مسافران می‌توانند با آن‌ها در میان بگذارند تا با متخلفان برخورد کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که سفرهای دریایی خارجی نیز از سر گرفته خواهد شد یا خیر، گفت: راه‌اندازی مجدد سفرهای خارجی بستگی به طرف مقابل دارد که البته وزارت امور خارجه در حال رایزنی با کشورهای مختلفی است که پیش از این سفرهای دریایی به آن مقاصد انجام می شد. البته در ماه‌های گذشته سفرهای خارجی دریایی به برخی کشورها مانند کویت به صورت موردی انجام می شد و در حال از سرگیری آن‌ها بودیم اما با افزایش پیک کرونا مجدداً این سفر ها محدود شد. امیدواریم با توجه به بهبود وضعیت کشور از نظر شیوع ویروس کرونا این سفر ها دوباره آغاز شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها