شناگر سوری به دلیل نجات پناهجویان گرفتار در دریا، محاکمه می‌شود

دادگاهی در یونان یک شناگر معروف سوری و ۲۳ داوطلب دیگر را به دلیل نجات پناهجویان گرفتار در پهنه دریا محاکمه می‌کند.

شناگر سوری به دلیل نجات پناهجویان گرفتار در دریا، محاکمه می‌شود

رسانه‌های عربی گزارش دادند، دادگاهی در جزیره لیسباس یونان محاکمه ساره ماردینی یکی از شناگران معروف سوری که به آلمان پناهنده شده است را به همراه ۲۳ داوطلب دیگر به اتهام نجات شماری از مهاجران غیر قانونی از غرق شدن آغاز کرده است.

پرونده اتهامی مربوط به سال ۲۰۱۵ است که این بانوی ۲۳ ساله سوری به همراه خواهرش یسری که عضو تیم ملی پناهندگان در بازی‌های المپیک بود و یک جوان ایرلندی به نام شون پایندر متهم به این جرم شده اند.

براساس کیفرخواست ارائه شده آنها  در اوج بحران مهاجرت اقدام به نجات شماری از پناهجویان از غرق شدن در دریای اژه کرده بودند و بعد از آن هم از دست ماموران امنیتی یونان گریخته اند.

پلیس یونان در سال ۲۰۱۸ بعد از بازگشت ساره و پایندر به یونان آنها را دستگیر و این دو جوان ۲۳ و ۲۵ ساله را، بعد از ۱۰۰ روز بازداشت با کفالت مالی از زندان آزاد و مستقیما از خاک یونان اخراج کرد.

در کیفرخواست ارائه شده در دادگاه پایندر و ماردینی عضو سازمان "مرکز بین المللی واکنش به مسایل غیر مترقبه" معرفی شده اند که تا سال ۲۰۱۸ در دریای اژه فعالیت می‌کرده است، این سازمان از سوی دولت یونان به عنوان یک سزمان جنایتکار حامی مهاجرت غیر قانونی شناخته می‌شود.

این در حالی است که متهمان تاکید می‌کنند، آنها فقط برای کمک به مردم و پناهجویان فعالیت می‌کرده‌اند.

شناگر سوری به دلیل ممنوع الورود شدن به یونان در دادگاه محاکمه خود حضور ندارد.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها