دبیر شاخه حزب بعث سوسیالیست عرب خبر داد:

وقوع انفجار در گذرگاه مرزی «نصیب» بین سوریه و اردن

دبیر شاخه حزب بعث سوسیالیست عرب در استان درعا واقع در جنوب سوریه گفت که یک بسته انفجاری در گذرگاه مرزی «نصیب» با اردن، منفجر شده است.

 وقوع انفجار در گذرگاه مرزی «نصیب» بین سوریه و اردن

«حسن الرفاعی» به روزنامه به الوطن گفت: «یک بمب در نزدیکی یکی از اتاقهای پیش ساخته، تعیین شده برای مقامات ذیصلاح در گذرگاه مرزی نصیب با اردن منفجر شد، ولی تلفات جانی نداشت.

وی با بیان اینکه این انفجار به خاطر یک بسته انفجاری بوده و هیچ یک از کارکنان در این اتاق حضور نداشته است، تروریستها را مسئول این انفجار دانست.

الرفاعی تصریح کرد: «تروریستها، کسانی هستند که از مصالحه و بازگشت امنیت و امنیت به درعا متضرر می‌شوند».

این مسئول سوری خاطر نشان کرد، در راستای دستورات بشار اسد و  عفو دائمی و  مستمر، روز دوشنبه آتی، یک گروه جدید از زندانیان درعا آزاد می شوند.

دولت سوریه اخیرا در راستای پیشبرد فرایند آشتی ملی در این کشور وضعیت ده ها فرد مسلح، تحت تعقیب و فراری از خدمت سربازی را در چند شهرک و روستا در منطقه حوض الیرموک در شمال غرب استان درعا را حل و فصل کرد.

ارتش سوریه اوایل مهر ماه گذشته در روستای «سحم الجولان» در غرب استان درعا یک مرکز آشتی دایر کرد تا به وضعیت تمام افراد مسلحی که در اطراف این منطقه حضور داشتند، رسیدگی شود.

تعدادی از اهالی تاکید کردند که با آغاز حل و فصل وضعیت افراد مسلح اجازه بازگشت آنها به زندگی طبیعی در این منطقه و رسیدن به اموراتشان در جامعه و خانواده خود داده می‌شود.

استان درعا چندی پیش شاهد فرآیندهای آشتی مشابهی بود که از محله درعا البلد در شهر درعا آغاز شده و در روستای الیادوده، شهرک مزیریب و سپس در شهرک طفس، شهرک تل شهاب در شمال غرب درعا و شهر داعل ادامه داشته است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها