بازگشت مادلین آلبرایت، یک سال پس از برکناری توسط ترامپ

پنتاگون اعلام کرد، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا یک سال پس از آنکه به همراه دیگر کارشناسان امنیت ملی به طور ناگهانی توسط دولت پیشین از "هیات سیاست دفاعی" برکنار شد، این بار به عنوان رئیس جدید این کمیته مشورتی، سوگند یاد کرد.

بازگشت مادلین آلبرایت، یک سال پس از برکناری توسط ترامپ

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا نخستین رئیس "هیات سیاست دفاعی" از زمانی است که لوید آستین، رئیس پنتاگون بررسی کمیته‌های مشورتی وزارت دفاع را از اوایل سال جاری میلادی آغاز کرد.

ژنرال آستین اوایل فوریه سال جاری میلادی صدها تن از اعضای ۴۲ هیات و کمیته این وزارتخانه از جمله اعضای جنجالی منصوب شده در روزهای پایانی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور را برکنار کرد.

ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تعدادی از کارشناسان قدیمی امنیت ملی و سیاست خارجی از جمله آلبرایت، هنری کیسینجر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و تعدادی دیگر را از این هیات‌ها اخراج کرد.

اکنون با گذشت یک سال از برکناری مادلین آلبرایت از هیات سیاست دفاعی، این سیاستمدار ۸۴ ساله به عنوان رئیس این هیات باز خواهد گشت. وی به عنوان نخستین وزیر امور خارجه زن آمریکا بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ میلادی خدمت کرد.

آلبرایت در بیانیه‌ای گفت: تحت ریاست ژنرال آستین، پنتاگون خودش را با ماهیت تغییرکننده جنگ تطبیق می‌دهد و تلاش می‌کند تا از هر دشمن بالقوه‌ای جلوتر باشد. من مشتاقانه منتظر مشارکت با همکارانم در هیات سیاست دفاعی هستم تا توصیه مستقل خودمان را پیرامون طیف وسیعی از مسائل سیاسی از جمله مسائلی که وزارت دفاع با آن مواجه است، ارائه دهیم.

براساس گزارش وب‌سایت پنتاگون، آلبرایت تا به این لحظه تنها عضو هیات سیاست دفاعی است.

"هیات سیاست دفاعی" یک گروه مشورتی متشکل از مقامات عالی‌رتبه امنیت ملی آمریکاست که توصیه‌ها و گزینه‌های مستقل و آگاهانه‌ای را در رابطه با مسائل مربوط به سیاست دفاعی به وزیر دفاع و معاونش ارائه می‌کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها