ناتو: روسیه در مرز اوکراین تنش‌زدایی کند/ احتمال انتقال تسلیحات اتمی از آلمان به شرق اروپا

ناتو از روسیه درخواست کرد تا از افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در مرز با اوکراین خودداری کند.

ناتو: روسیه در مرز اوکراین تنش‌زدایی کند/ احتمال انتقال تسلیحات اتمی از آلمان به شرق اروپا

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، اظهار کرد: ما شاهد تمرکز زیاد و عجیب نیروهای روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین هستیم.

استولتنبرگ افزود: این امری مهم و ضروری است که روسیه درخصوص نیروهای نظامی خود شفاف سازی کند و تنش‌های موجود در مرز را به حداقل برساند. ناتو وضعیت کنونی را زیر نظر دارد و به کمک‌های سیاسی خود ادامه خواهد داد.

همچنین مرکل نسبت به فعالیت‌های نظامی اخیر روسیه در این منطقه ابراز نگرانی کرده و بر اهمیت ادامه مذاکرات با روسیه تاکید کرد.

مرکل گفت: من همیشه از مذاکره بین ناتو و روسیه حمایت کرده‌ام. گرچه اختلاف نظرات زیادی بین ناتو و روسیه وجود دارد؛ اما من معتقدم بهتر است به مذاکرات پایبند باشیم.

همچنین طی چند روز گذشته، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به طور رسمی به متحدان اروپایی خود درخصوص فعالیت‌های اخیر نیروهای نظامی روسیه هشدار داده است.

در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که دبیرکل ناتو گفته است اگر برلین از استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو خودداری کند، می‌توان آن را به دیگر کشورهای اروپایی در شرق این قاره منتقل کرد.

استولتنبرگ اظهار کرد: شراکت هسته‌ای مهم است، زیرا مسئله‌ای است که در آن متحدان ناتو با یکدیگر همکاری کرده و بازدارندگی هسته‌ای را فراهم می‌کنند. انتظار دارم که آلمان همچنان بخشی از این مشارکت باشد، زیرا این اتفاق برای کل چارچوب دفاعی اروپا بسیار مهم است. آلمان قطعا خود می‌تواند، تصمیم بگیرد که سلاح‌های هسته‌ای در این کشور وجود داشته باشد یا خیر.

در سال ۲۰۱۰، پارلمان آلمان رای داد که بمب‌های هسته‌ای آمریکا از آلمان خارج شود؛ گرچه پس از ۱۱ سال، آن‌ها همچنان در آلمان ذخیره هستند و مشخص نیست که دقیقا کجا و چه تعداد بمب وجود دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها