وزیر خارجه فرانسه:

مذاکرات هسته‌ای نتیجه ندهد، برجام را بی‌معنا می‌دانیم

وزیر خارجه فرانسه در گفت‌وگویی مدعی شد در صورتی که مذاکرات هسته‌ای غیرمستقیم میان ایران، آمریکا و مشارکت‌کنندگان در برجام بی نتیجه بماند، پاریس توافق هسته‌ای را پوچ محسوب خواهد کرد.

مذاکرات هسته‌ای نتیجه ندهد، برجام را بی‌معنا می‌دانیم

 ژان ایو لودریان روز جمعه در گفت‌وگویی با روزنامه فرانسوی لموند درخصوص ازسرگیری مذاکرات وین گفت: اولین کاری که باید انجام دهیم این است که ببینیم مذاکرات از آنجایی که در ماه ژوئن با دولت پیشین ایران رها شده بودند، ازسرگرفته خواهند شد یا نه.

وی در ادامه ادعا کرد: اگر این مذاکرات ساختگی باشد، برنامه جامع اقدام هسته‌ای را پوچ قلمداد خواهیم کرد.

لودریان گفت: مذاکرات ۲۹ نوامبر با تهران موضع ما را درباره مذاکرات هسته‌ای مشخص خواهد کرد.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین که شش دور آن میان ایران و کشورهای عضو توافق هسته‌ای و با حضور هیات آمریکا در محل مذاکرات تا ماه ژوئن(خرداد) برگزار شده بود، پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران به تعویق افتاد.

دولت جدید ایران اخیرا پس از بررسی نتایج شش دور قبلی مذاکرات، اعلام کرده که دور هفتم مذاکرات ۲۹ نوامبر(۸ آذر) از سرگرفته خواهد شد. ایران تاکید کرده است هدفش از این مذاکرات لغو تحریم‌های آمریکا است.

دولت آمریکا نیز گفته است مسیر دیپلماتیک با ایران را برای حل‌وفصل موضوع هسته‌ای آن ترجیح می‌دهد و آماده است با «حسن نیت» و در راستای بازگشت دوجانبه با ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد.

آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های لغو شده، تحریم‌های جدیدی نیز بر ایران اعمال کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • قلندر واقعی
    2

    شرم به این دنیا به این درد به این عمری که بر نمی گرده خودم رفتم دلم جا موند کی تقدیرو اینجور عوض کرده داره یه عمر میشه که زیر آوارم ولی تا جون دارم دوست دارم داره یه عمر میشه تو باد و بارونم مقصر من بودم میدونم یه حسرت از گذشته مونده تو وجودم اونیکه باید واسه تو بودم نبودم نبودم نبودم نبودم

  • طبلهای تو خالی
    1

    آنقدر از خودتون صداهای بد جور در کردید که باید راههای خواهش و التماس و توبه و واسطه را برای برجام ضعیف تر طی کنید.

  • iraj soltani
    1

    برجام از لحظه ی خروج آمریکا و بی توجهی اروپا به حق ملت ایران معنی خود را از دست داد. پس حالا کمربندها را سفت ببندید و نتیجه ی عمل خود را ببینید.

  • ناشناس
    1

    فرانسه همچنان در باد،امپراطوری،،گل،، خوابیده،بعد از جنگ جهانی دوم وپیروزی متحدین وبدست اوردن کرسی شورای امنیت و ساخت بمب اتمی،مسبب جنگ الجزایر شد و قریب به دومیلیون الجزایری راقتل عام کرد،البته باحمایت امریکا و دول مزدورغربی،الان هم فکرمیکند ایران الجزایر است وبا چهارتا تشر میتواند غلطی بکند،به وقتش ایران دندان طمع همه شما منجمله فرانسویان خیالباف را ازبیخ خواهد کند،،شروع کنید تا روزگارخوشتان به پایان برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها