«فومیو کیشیدا» رسماً نخست‌‌وزیر ژاپن شد/ عکس

مجلس نمایندگان ژاپن با 297 رأی مثبت، رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات را بعنوان یکصد و یکمین نخست‌وزیر ژاپن منصوب کرد.

 «فومیو کیشیدا» رسماً نخست‌‌وزیر ژاپن شد/ عکس

مجلس نمایندگان ژاپن با ۲۹۷ رأی مثبت در جلسه امروز (چهارشنبه) خود که به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی این کشور پخش می‌شد، «فومیو کیشیدا» رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن را بعنوان یکصد و یکمین نخست‌وزیر ژاپن برگزید.

خبرگزاری کیودو ژاپن گزاش کرد که پارلمان ژاپن امروز (چهارشنبه) جلسه ویژه‌ای را تشکیل داد و فومیو کیشیدا که حزب وی موسوم به حزب حاکم لیبرال دموکرات موفق شد در انتخابات ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه) اکثریت مجلس نمایندگان را کسب کند، در مجلس نمایندگان مجدداً بعنوان نخست‌‌وزیر ژاپن برگزیده شد.

بر اساس این گزارش، قبل از جلسه سه روزه پارلمان ژاپن که تا روز جمعه ادامه داشت، کابینه ژاپن طبق قانون اساسی این کشور به طور دسته‌جمعی استعفا کرد.

کیشیدا که کمی بیش از یک ماه پس از روی کارآمدن در چهارم اکتبر (۱۲ مهر ماه) بعنوان نخست‌وزیر خدمت کرده است، بعد از ظهر امروز، کابینه دوم خود را تشکیل خواهد داد.

«هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه ژاپن در خصوص عملکرد یک ماهه کیشیدا گفت: «در مدت زمان کوتاهی، دولت با سرعت سیاست‌های خود را پیش برده است».

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش کرد، در ژاپن نخست‌وزیر با رأی اکثریت پارلمان انتخاب می‌شود و هر حزب سیاسی یک نامزد پیشنهاد می‌کند. حزب لیبرال دموکرات کیشیدا در ۳۱ اکتبر موفق به کسب اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان ژاپن شد.

انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا روز ۹ آبان ماه برگزار شد و یکهزار و ۵۱ نامزد از ۹ حزب برای کسب کرسی‌های پارلمان با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت حزب حاکم لیبرال دموکرات موفق شد با حزب ائتلافی‌اش موسوم به حزب «کمیتو»، ۲۹۳ کرسی از مجموع ۴۶۵ کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورد.

کیشیدا در ماه اکتبر و پس از استعفای «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر سابق ژاپن به دلیل افزایش انتقادات از عملکرد وی در مقابله با همه‌گیری کرونا، مسئولیت کابینه جدید را برعهده گرفت.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، رهبر جدید حزب حاکم ژاپن می‌بایست برای بهبود وجهه این حزب که تا حد زیادی در نتیجه عملکرد یوشیهیده سوگا تحت تأثیر قرار گرفته، تلاش کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم ژاپن از نحوه رسیدگی سوگا به همه‌گیری کرونا و اصرار وی برای برگزاری المپیک در شهر توکیه در تابستانی که گذشت، بسیار ناراضی هستند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها