در این روستای ژاپنی، فقط عروسک ها زنده اند

در کشور ژاپن و در جنوب غربی جزیره شیکوکو، روستایی به نام نگورو (Nagoro) وجود دارد که زمانی صدها نفر در آن زندگی می کردند.

در این روستای ژاپنی، فقط عروسک ها زنده اند

سال های اخیر، جمعیت این روستا به طرز باورنکردنی ای کم شده است و دلیل آن هم این است که جوان های روستایی، برای پیدا کردن کار و فرصت های بهتر زندگی، راهی شهر شده اند و خانواده های پیر و مستمری بگیر خود را تنها گذاشته اند. اما داستان عروسک های این روستا چیست و چرا باعث شده اند تا به آن لقب روستای عروسک ها در ژاپن داده شود؟

روستای عروسک ها در ژاپن

در اوایل سال ۲۰۰۰ که یکی از اهالی این روستا به نام Ayano Tsukimi بعد از چندین سال کار در اوساکای ژاپن به روستای خود برگشت، از دیدن این موضوع که روستای شاد و سرزنده اش به روستای ارواح تبدیل شده بود، ناراحت و غمگین شد. بنابراین تصمیم گرفت عروسک هایی در ابعاد و اندازه ی انسان های واقعی بسازد و به ازای هر یک از اهالی این روستا که روستا را ترک کرده و یا فوت شده اند، این کار را انجام دهد و آنها را در گوشه و کنار روستا قرار دهد.

او عروسک هایی با لباس های روشن را در بیرون فروشگاه، عروسک هایی که لباس های زمستانی بر تن داشتند را در ایستگاه اتوبوس و عروسک هایی از خانم های پیر را که به زمین ها زل زده بودند را در کنار جاده قرار داد. امروزه وقتی به روستای عروسک ها در ژاپن بروید، می توانید آنها را در همه جای آن ببینید در حالی که تعداد واقعی اهالی نگورو فقط ۱۰ نفر است.

خانم تسوکیمی | روستای عروسک ها

تسوکیمی، هنر خود را خیلی اتفاقی و وقتی در حال ساخت مترسک برای مزرعه ی سبزیجات بود کشف کرد و بعد احساس کرد که یکی ازمترسک ها شباهت عجیبی به پدرش دارد و آنجا بود که ایده ی ساخت مترسک در ذهن او جرقه زد. در ۱۲ سال اخیر، تسوکیمی ۳۵۰ تا از این عروسک ها را که بیس چوبی داشتند، ساخت و آنها را در روزنامه ای پیچید و بر تن آنها لباس پوشاند تا از این طریق بتواند به آنها حجم بدهد.

جمعی از عروسک های در ایستگاه اتوبوس

تسوکیمی مجبور بود که شبانه روز از این عروسک ها مراقبت کند چرا که آفتاب و خورشید و تغییر شرایط آب و هوایی تاثیر زیادی روی آنها می گذاشت و بعد از مدتی آنها را فرسوده می کرد و بعد از اینکه روستای عروسک در ژاپن توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند، این کار تسوکیمی بیشتر و بیشتر از قبل هم شده است.

حالا تسوکیمی ۶۵ ساله شده است و جوانترین ساکن این روستا محسوب می شود، شاید غم انگیز باشد اما مدرسه ی این روستا در سال ۲۰۱۲ بعد از اینکه ۲ شاگرد آن فارغ التحصیل شدند، بسته شد.

امروزه ساختمان این مدرسه را هم عروسک های تسوکیمی تصاحب کرده اند، عروسک هایی که پشت میز نشسته اند و در حالیکه معلم عروسکی شان پای تخته به آنها درس می دهد، کتاب هایشان را می خوانند.

مدرسه عروسک ها

منبع: الی گشت

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها