سفر فرزند فرمانده ارتش ملی لیبی به تل آویو برای درخواست کمک نظامی

مطبوعات رژیم صهیونیستی از سفر فرزند فرمانده ارتش ملی لیبی به اراضی اشغالی خبر دادند.

سفر فرزند فرمانده ارتش ملی لیبی به تل آویو برای درخواست کمک نظامی

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، درپی انتشار خبر فرود هواپیمای اختصاصی خلیفه حفتر در فرودگاه بن گوریون، رسانه های عبری اعلام کردند فرزند وی برای درخواست کمک نظامی از تل آویو وارد اراضی اشغالی شده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: صدام حفتر روز دوشنبه گذشته برای برقراری روابط دیپلماتیک جهت دستیابی به کمک های نظامی به اسرائیل سفر کرده است.

این روزنامه افزود :هواپیمای حامل صدام حفتر از دبی به پرواز درآمد و در فرودگاه بن گورین توقف کرد و حدود 90 دقیقه در آنجا ماند و سپس به مسیر خود به سمت لیبی ادامه داد.

هاآرتص نوشت: حفتر و فرزند وی قول داده اند در صورتی که حکومت کشور را پس از انتخابات به دست بگیرند، با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار کنند.

اطلاعات پروازهای فرودگاه بن گوریون در تل آویوهفته گذشته فرود هواپیمای خصوصی متعلق به فرمانده ارتش ملی لیبی در این فرودگاه را فاش کرد.

اطلاعات پروازها حاکی از آن بود که هواپیمای خصوصی متعلق به خلیفه حفتر که از امارات پرواز کرده بود در فرودگاه بن گوریون به زمین نشست. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده بودند که این هواپیما پس از تل آویو به مقصد مصر پرواز خواهد کرد.

لیبی با سقوط رژیم دیکتاتور سابق، معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در هرج و مرج فرو رفته است و از سال ۲۰۱۶ با رقابت دو مرجع قدرت رقیب دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می‌شناسد و مرجع قدرتی که ژنرال خلیفه حفتر محور آن به شمار می‌رود، مواجه است. دولت وحدت ملی در لیبی به ریاست عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر در ماه مارس تشکیل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها