هفته آینده؛

خلیج فارس متلاطم می‌شود | کاهش ۷ درجه‌ای دما در استان بوشهر

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از مواج و متلاطم شدن خلیج فارس از جمعه تا دوشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: دمای هوا به طور میانگین چهار تا هفت درجه کاهش می‌یابد.

خلیج فارس متلاطم می‌شود | کاهش ۷ درجه‌ای دما در استان بوشهر

پیام مساعدی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا طی امروز و فردا است.

وی اضافه کرد: از روز جمعه شرایط برای افزایش سرعت وزش باد با مولفه شمال غربی بر روی دریا مهیا است و پیش بینی می‌شود ضمن تداوم وزش باد تا روز دوشنبه، بر شدت وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه افزوده شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر همین اساس از روز جمعه تا دوشنبه به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارسمواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در روزهای شنبه و یکشنبه سرعت وزش باد به‌ویژه در بخش‌های مرکزی و جنوبی خلیج فارس به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش یابد.

مساعدی افزود: همچنین در روز جمعه به سبب افزایش موقت ناپایداری‌های جوی در برخی نقاط از نیمه شمالی خلیج فارس و شمال استان، گاهی رگبار پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: طی روزهای جمعه تا دوشنبه با توجه به نفوذ توده هوای سرد به جو استان پیش‌بینی می‌شود دمای هوا به طور میانگین چهار تا هفت درجه سلسیوس کاهش یابد.

وی گفت: جهت وزش باد امروز غالباً شمال غربی تا شمال شرقی و از فردا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و دور از ساحل در مناطق مرکزی و جنوبی استان طی ساعات بعدازظهر امروز ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

مساعدی اظهار داشت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ساعت یک و ۲۳ دقیقه، مد اول دریا ساعت شش و ۴۱ دقیقه، جزر دوم دریا ساعت ۱۱ و ۲۹ دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۱۸ و ۲۶ دقیقه خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها