رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

۵.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به استان بوشهر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: ۵.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به استان بوشهر است.

۵.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به استان بوشهر است

علی درویشی اظهار داشت: استان بوشهر سهم بسیار خوبی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد و بر اساس آخرین اطلاعات مرکز آمار ایران، ۵.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به استان بوشهر است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان در سال جاری نسبت به این مقدار نیز افزایش داشته است افزود: بر اساس همین آمار، سهم استان بوشهر در تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت ۶.۱ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر نرخ تورم کشور در سال گذشته را ۳۶.۴ درصد عنوان کرد و ادامه داد: نرخ تورم استان بوشهر در سال گذشته ۳۵.۷ درصد بوده است.

توسعه اقتصادی روستاها

وی به فعالیت‌های این سازمان در زمینه آمایش سرزمینی اشاره و بیان کرد: سند آمایش سرزمینی استان تصویب و به همه دستگاه‌های استان ابلاغ شده است و هر طرحی برای اجرا باید با این سند مطابقت داشته باشد.

درویشی توسعه اقتصادی روستاهای استان بوشهر را به عنوان یک اولویت مهم عنوان کرد و افزود: در ۳۱ روستای استان بوشهر مطالعات جامعی را انجام داده‌ایم تا شاهد توسعه و جهش اقتصادی در این روستاها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با حضور بسیج سازندگی چهار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های روستایی از جمله جاده‌های بین مزارع اختصاص یافته است.

تزریق ۸۵ میلیارد تومان اعتبار ملی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر تاکید کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان، صید و صیادی، موزه پروژه‌هایی در سطح استان اجرایی شده است که پیشرفت‌های مناسبی دارند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید کود شیمیایی در استان بوشهر اعتبارات خوبی اختصاص یافته است اضافه کرد: ۲.۵ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات به صنعت و معدن تزریق شده است.

درویشی گفت: در سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی در استان بوشهر تزریق شده است.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها