زنان منتخب در شورای شهرهای استان بوشهر

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: بوشهر و گناوه تنها شهرستان‌ های استان هستند که در همه شهرهای آن بانوان منتخب شورا حضور دارند.

زنان منتخب در شورای شهرهای استان بوشهر

خسرو دهقانی در جمع خبرنگاران در بوشهر با قدردانی از حضور باشکوه مردم در شهرها و روستاهای استان بوشهر در انتخابات اظهار کرد: مردم همیشه در صحنه در شهرها و روستاها با حضور با شکوه خود برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزودند.

وی به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخت و با بیان اینکه ۹ درصد منتخبین شوراهای شهر و ۵ درصد شوراهای روستایی زن هستند افزود: در انتخابات ۲۸ خرداد در مجموع ۴۲۶ شورای شهر و روستا در استان بوشهر با هزار و ۴۶۰ عضو اصلی تشکیل شد که از این تعداد هزار و ۳۸۰ عضو منتخب، مرد و ۸۰ عضو زن هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه از اعضای انتخاب شده ۹۴.۵۲ درصد مرد و ۵.۴۸ درصد زن هستند تصریح کرد: از مجموع ۲۱۰ کرسی شورای شهر ۱۹۱ نفر معادل ۹۱ درصد مرد و تعداد اعضای منتخب زن در شوراهای شهر نیز ۱۹ نفر معادل ۹ درصد است که نسبت به دوره قبل ۲ نفر اضافه شده است.

دهقانی با بیان اینکه در شوراهای شهر شهرستان‌های دشتی، دیر، عسلویه و دیلم هیچ‌ یک از زنان به شورای شهر راه نیافتند به جنسیت اعضای منتخب با توجه به نسبت کرسی‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: بوشهر و گناوه تنها شهرستان‌ها هستند که در همه شهرهای آن بانوان منتخب شورا حضور دارند و شهر جدید عالیشهر تنها شهر استان بوشهر است که اکثریت اعضای منتخب آن را زنان تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه‌ مجموع ۲۴ کرسی شورا در ۴ شهر شهرستان بوشهر ۴۱.۶۷ درصد کرسی‌ها را زنان تشکیل داده‌اند اظهار داشت: پس از شهرستان بوشهر، گناوه ۲۵ درصد، تنگستان ۶.۶۷ درصد، دشتستان ۶.۳۸ درصد و شهرستان جم ۵ درصد کرسی شورای شهر را زنان تشکیل می‌دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر به تحصیلات منتخبین شورای شهر و روستا استان پرداخت و بیان کرد: ۸ درصد منتخبین شورای شهر دیپلم، ۲۳ درصد کاردانی، ۵۶ درصد کارشناسی، ۲۰ درصد کارشناسی ارشد و ۳ عضو شورای شهر استان بوشهر مدرک دکتری دارند.

دهقانی به مدارک تحصیلی اعضای شورای اسلامی روستاهای استان بوشهر پرداخت و اضافه کرد: ۲۳ درصد منتخبین شورای روستا دارای مدرک دیپلم، ۱۱ درصد کاردانی، ۲۱ درصد کارشناسی و ۲ عضو شورای روستایی استان دارای مدرک دکتری هستند.

وی از تشکیل ۴۰ شورای شهر و ۳۸۶ شورای روستا در استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: از ۴۰ شورای شهر ۳۶ شورا ۵ نفره، ۳ شورا ۷ نفره و یک شورا ۹ نفره است و در شوراهای روستایی استان بوشهر در مجموع ۴۶ شورای ۵ نفره و ۳۴۰ شورای ۳ نفره تشکیل شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها