اعتراض صنعتگران کیش به سازمان منطقه آزاد/ چرا به قرارداد دولت قبل پایبند نیستید؟

صنعتگران فاز 6 شهرک صنعتی کیش نسبت به پایبند نبودن دولت سیزدهم به قراردادهای دولت پیشین معترضند.

اعتراض صنعتگران کیش به سازمان منطقه آزاد/ چرا به قرارداد دولت قبل پایبند نیستید؟

پورعبدالله، نماینده شهرک صنعتی فاز 6 کیش در تشریح ماوقع به خبر فوری گفت: در اواخر دولت یازدهم زمینی به عنوان فاز 6 صنعتی از طرف منطقه آزاد کیش برای واگذاری به افراد متقاضی و حایز شرایط که اکثرا هم تولید کنندگان قدیمی کیش هستند، تعریف شد.

او گفت: این زمین ها عمدتا در قطعات 120 و 240 متری بودند که بدون هیچ زیرساختی با قراردادی به صورت استیجاری واگذار شد. بر اساس قراردادی، سرمایه گذار با پرداخت اجاره مختصر، موظف بوده طی مدت یک سال با ساخت اعیان و استقرار تجهیزات، این واحدهای صنعتی را بهره برداری برساند. همچنین شرط تبدیل قرارداد از استیجاری به قطعی، اتمام عملیات ساخت از طرف سرمایه گذار می‌باشد.

پورعبدالله می گوید که پایان پنج سال با آغاز دولت سیزدهم همراه شده اما تغییر دولت، تغییر سیاست را به همراه داشته است. او توضیح می دهد: متاسفانه با شروع دولت سیزدهم علیرغم موافقت مدیران پیشین منطقه آزاد کیش، مدیران فعلی با این واگذاری مخالفت کردند. با وجود رایزنی های انجام شده  مدیران به ما می گویند که سیاست فعلی ما واگذاری زمین ها نیست.

وی درباره وضعیت کنونی قراردادها نیز می گوید: مسوولین، سرمایه گذاران را با گذشت 5 سال از شروع قرارداد مجبور به امضای قراردادی جدید با سازمان منطقه آزاد کیش کرده اند که بر اساس آن، سرمایه گذاران  با افزایش 5 برابری اجاره نسبت به قراداد قبلی همچنان مستاجر سازمان منطقه آزاد باقی می مانند و از سوی دیگر اعیان ساخته شده هم جزو هم مال سازمان محسوب خواهد شد.

نماینده شهرک صنعتی فاز 6 کیش تاکید کرد که این صنعتگران نسبت به شرایط جدید معترض و خواستار پایبندی دولت سیزدهم به قراردادهای پیشین هستند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها